Dana Sambung Study

Sunday, July 3, 2011

RaGaM oH RagAm

   pelikkan manusia neyh...aku kenkadang pon xpaham2 gak...tapi itu la jugak keistimewaan yang dimiliki manusia..ntuk mengawal sebuah robot memang senang tapi ntuk mengawal seorang manusia???ibarat kata pak meon kepada mak mah : "hai la mak dia,jaga lembu saya sekandang tuh lagi senang drpa jaga anak pompuan awak sorang tu haa"...see..ini sebab manusia nieyh d kurniakan akal fikiran yang mana boleh digunakan nutk membuat keputusan,berfikir yang mana baik dan yang mana buruk..tapi malangnya,tak ramai yang gunakan akal fikiran tuh ngan betol2..wewwiiitt~~oke stop smpai ctu je..aku nk story bnda len neyh..hikhik..
   hurm..sepanjang bulan pertama aku cuti nie kan..macam2 owh yang berlaku pada diri aku neyh..=.=" dan perkara2 tersebut membuatkan aku menjadik terkesima yang amat..mungkin perkara2 itu juga lah yang mematangkan aku dalam diam..pengalaman itu mengajar aku erti macamana perasaan bila d reject,mcamna kena tebalkan muka dan sebagainya..owh~ yang paling aku tak tahan ialah bilamana sering dipaksa dan memaksa..
   yes~ itu memanglah lumrah kehidupan kita sebagai seorang manusia yang biasa yang tidak mempunyai apa2 kelebihan yang luar biasa..tapi sampai bila kita kena jadik macamtuh kan..yang sering ikut telunjuk jari orang..mungkin orang2 itu hanya menunjukkan kita sebuah jalan tapi adakah jalan yang ditunjukkan kepada kita itu merupakan jalan yang benar atau sekadar ingin mengenakan kita sahaja?
   cuba kita fikir sejenakkan..kita ugut orang itu demi kepentingan diri kita.adakah apa yang kita dapat tu akan dikategorikan sebagai pendapatan halal if bnda itu berkait rapat dengan pendapatan kita??pekerjaan kita mungkin halal tapi cara kita memaksa orang??niat tidak menghalalkan cara..apa guna kita ugut2 orang??kan lebih elok sekiranya kita cakap elok2 terang betul2..itu lagi mudah bukan?kita tidak dibenci dan hati orang pun kita tidak sakiti.. perkara itulah yang sering kita lupakan..=)
   APA-APA PUN..JANGANLAH DEK KERANA HAL YANG SEBEGINI,HUBUNGAN PERSAHABTAN YANG TELAH LAMA TERJALIN PUTUS MACAM TU AJE..tak elok la macamtu kan..kawan tetap kawan walaumacamna pon..ingat tu! janganla diamalkan sikap paksa memaksa n ugut mengugut neyh..kita sama-sama tahu baik buruk padahnya..


p/s : tak payah la nak berlagak sangat kan..

0 orang sEdaNg MeRePek ^^:

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona