Dana Sambung Study

Monday, December 31, 2012

- Moments in 2012 part II-




Assalamualaikum

As I promised before, I will proceed my writing in second part of the moments before it is end!

May 2012

As the previous months I think. Again! I joint the motivational program known as In-Teg. This program involved the students from Penang.  Well, quite enjoying even though I'm so tired because it was held during the weeks day and not during the weekend. *blerrghh* 

- I love bullying the kids! bhahahah-

Besides, I do have celebrating the advanced birthday on this month. Why? Because they thought that I was born on May. Oh my! Actually the birthday girl is Adila. So, unfortunately, me myself was showered using the orange juice! Huarghh!! 

- amek kau! lencun aku malam tuh-

And the last one. My friends and I were attending the dinner with Tun Mahathir Mohamad at Alor Star. =) 


June 2012

Hmm.. Nothings interesting event during this month because it was the final exam and the mood is wanna to have the long holidays even I failed to have so. Oh ya. There was an event called Anugerah Kerana Jasa 2011. Well, it is so and so =)


My lovey dovey story was revealed on this month! *blushing for a while* So, i did give this personal details purposely to my beloved sisters. Ahaks! =P

nama dia seman milo ais anak pak meon ponpon dengan mak temah baulu, adik mail lambung rendah. tinggal dekat hujung kampung depan jalan kecik.

July 2012

I was joining the Sukan Staff. It was sooooooo fun and enjoyable! =) 



-takde pasai g conteng whiteboard mereka! Gonna miss the owners of the name so much!-

-curi masa untuk balik!-

Something that I miss so much happened in July 2012. =') 

August 2012

No abnormal things happen on this month accept joining the programs. Hewhew. Well, this is the first time I joint the orientation week and be the facilitator. And, this is also the first time I baked the cake. Err.. Not baking actually. It is just steam cake! Haha. Besides, it also be my first time to meet my secondary school after 4 years. What can I conclude here is, this month is for my all first thing to do.. 8)

-Aku pon hairan. Macamana boleh terselit kami berdua dalam gambar nie. -.-" -

- Mereka tidak berubah! -

-Cake pisang!-

-Chocolate cake!-

September 2012

The most month that I waiting each year! Why? Because I was born on this month! 8) And on this month, my sister and his beloved husband went to Mekah for the Hajj. *alhamdulillah*
Oh! Sorry guys! I really dont remember to snap the picture of  my whole presents for this year birthday! =(

it was on my birthday! haish.. i was slimmer on that time :'(

from him! =)

October 2012

Nothing much! *Actually I dont want to remember the things that happen during this month!* =P
However, I'll just list the things happen without doing the explanations.. Kihkih

1. Holiday! 
2. Steamboat!
3. Enjoying the singing
4. Bubbling 
5. etc

November 2012

The stress moment!! Got so many assignment need to be pass up. =.=" By the way, I do have my dinner which the theme was Masquarade Night =)





December 2012

This month also make me suffered so much! ='( I almost give up on one of my core paper. Anyhow, Alhamdulillah, I managed to answer the exam. =) Oh my! I don't want to talk about the suffering thing. Well, I had two dinners which made me felt like an artist. Wahahahah .. 




Hmm. However, my Abah is being hospitalized right now. I'm praying that nothing bad happen. :'(

Oh ya!! Almost forgotten! This is the last day for the engagement of the promise! Well, I do not want to hope anything as I do not want to be frustrated. Maybe it is just me who the one remember that promise. 


AND!! This is the last day and year for me to have the position in DPP SME Bank =')

-Gonna miss you guys! =') -

p/s : haaa kau! walaupun grammar berterabur, belasah saja. hehe.. Ini lah sebahagian daripada kisah aku yang berlaku sepanjang tahun 2012. Ada suka dan duka.

Semoga tahun akan mendatang akan membawa lebih keberkatan dan berita gembira.
Wishing all of you, Happy New Year! =)

Sunday, December 30, 2012

-Moments in 2012 part 1-


Assalamualaikum

Today is the last Sunday in year 2012. Well, it seems like I do have many moments to be remembered as the things will not happen again and again. So, lets check it out what are the moments that had happened on this year.

January 2012

Well. It was as the usual previous semester. On this month, I was having the final for semester 3 I guessed. Kihkih. After having the final, I attended the motivation program at the DPP TM. Honestly I'm alone at the time because I was called without my friends. I do not know anyone except Azhar, Cue and Adli and Kak Teh. I do not know what to do  because I did not know anyone. Seriously! I've never wanted to be in this such motivational program. But never mind, I challenged myself to get involved into a program like this. At least I do have a new experience. Right? And by joining this program, I get to know the other persons. There is a person that try not ot make me feel awkward. Thanks Abg Tom! And! Guess what? My friendship with  bambam aka Farhana was started here. I  also get to know Lipah, Hanis abg, abg Hachim, sis HUS, nina Naina, nurjie, Ikram, and others here. Some of these persons told me that Bam and me do have the similarity  either at the physical look or the behaviour. 

sama ke?

February 2012

Starting on February 2012, I was officially being as the Exco Hal Ehwal Siswi. *By the time which I knew I get this position, my heart such $@#*&* Haha. It just because I never dream for this position. Me = Siswi? Err =.=" Okay, just ignore it then. Oh. I do always have two choices that make me so unease to do the decision. By the time I had to attend the Student Leadership Camp under my DPP, I also got the call from my club which ask me to attend the same SLC. For the first 3days, I can attend both of them but I do need separate after that. Well, sorry guys. I chose for DPP even my position for the club is higher. *evil laugh*. You know what? I, me myself do have to attend the Biro Tata Negara (BTN) for 3  days I guess. *Blerrghh* By the end, its quite enjoyable even there were only 9 of us compared to other colleges. =)


March 2012

There's nothing special happen on this month I guess.. Haha. Except my confidence level is slowly getting down and down. 

April 2012

Well.. This month is the most month that I would remember in my whole life being as the student in the campus life. *what a complicated sentence* There are two big things happen to my life as the first one is one of my close friend had converted to Islam. *alhamdulillah, praise to be upon him* I was so glad to know about that news and me was one of the first person that knew about that good news.8') I didn't expect that it was too fast. Yes, I did du'a for her as she seems like to know about the Islam. Love you my girl! 

Comel kan dia.. ^_^

The second one is about the love story. The rest is history. =P
Almost forgotten. Sorry peeps! Tehee. On this month also I have my dinner which the theme was Arabian night. Wuhuu..

-bertunang- =P

And! I  joined the University's motivation program which held at Kuala Krai. Actually it was my first time to be there even I am the Kelantanese. Ngee. I make new friends here. Nice!



May 2012

-to be continue-


#penat nak type. hahaha =P 

Tuesday, November 27, 2012

What do I feel


Assalamualaikum





Jujur aku katakan bahawasanya aku tak suka tentang perkara itu.
Maaf sebab terdetik di dalam hati akan perasaan itu.
Aku cuma takut.
Takut untuk menghadapinya nanti pada masa akan datang.
Aku taknak ianya berlaku sekali lagi pada masa depan.
Aku tak rasa aku akan kuat untuk menghadapinya.
Aku bukan seorang yang penyabar pada hakikatnya.
Aku tak suka bila aku kena mengalah sentiasa.
Aku tak suka bila aku kena berlagak aku tak rasa apa-apa.
Aku tak suka bila orang mudah-mudah untuk menganjing aku.
Aku tak suka bila kau sesedap rasa nak cakap itu ini tentang diri aku.
Aku tak suka bila kau rasa kau lebih bagus.
Aku tak suka bila kau berlagak hebat dengan aku.
Aku tak suka bila kau kutuk-kutuk aku dan segala yang terlibat dengan perihal aku.
Aku tak suka bila aku kena ikut apa yang kau cakap ibarat kau seorang ketua yang bagus.
Aku tak suka bila aku tak reti untuk katakan TIDAK kepada sesuatu perkara.
Aku tak suka bila aku mengambil tindakan untuk diamkan diri tapi dituduh aku sentap.
Aku tak sukaa!!

Aku cuma manusia biasa yang pada hakikatnya punya rasa.
Aku cuma insan kerdil yang banyak khilaf.
Aku buat macamtu dekat orang dengan harapan orang itu akan buat balik seperti mana aku lakukan.
Ada orang pernah berpesan : kalau kita nak orang layan kita sepertimana yang kita nak, jadi kita harus layan seseorang itu dengan cara tersebut.
" What you give, you will get it back"



p/s : kadang2 berkias itu lebih baik daripada bercakap direct selling sebab ada kemungkinan orang yang kita direct selling-kan itu akan berdendam dengan kita.

Thursday, November 15, 2012

-Untuk Awak-





to : inche pakwe

(15 November 2012)


Sedar tak sedar, dah genap 7 bulan la kan kita kenal. Thanks sebab sabar dengan ego saya, kerenah saya, mulut saya yang kadang-kadang macam popcorn yang baru nak masak tuh, kadang-kadang yang macam ada emas permata dalam mulut. Tak masuk lagi bab yang selamba badak saya kutuk-kutuk awak, kemudian tak pasal-pasal kena marah dengan saya. Hehe. Maaf! Tapi macam saya kata, saya tunjuk siapa saya yang sebenar depan awak. 

Minta maaf my mr B.

Saya taknak janjikan apa-apa yang indah sebab saya takut tak dapat nak tunaikan janji tuh.
Saya taknak bagi harapan yang tinggi menggunung sebab saya takut nanti ianya hancur berkecai.
Saya nak biasa-biasa sebab saya takut nanti kalau jodoh kita panjang, awak dah bosan dengan saya.
Saya dah terbiasa dengan janji-janji yang palsu mengenai hati dan perasaan, sebab tu saya takut nak percaya dekat awak.
Saya takut nanti awak akan buat perkara yang sama. 

Tapi saya nak awak tahu yang

Saya memang sayang awak cuma saya tak reti nak luahkannya dalam bentuk kata-kata    yang romantik.
Saya mula terima awak secara perlahan-lahan tapi tak still not macam dulu lagi.
Saya takut untuk merasai kehilangan buat sekalian kali nya.
Walaupun sekeliling saya ramai lelaki yang duk tegur, borak-borak apa semua dengan saya, tapi saya tetap dengan awak.

Lupa pulak nak cakap. Hikhik. Maaf. Selamat ulangbulan ulangtahun perkenalan yang ke tujuh bulan. Assume as ulangtahun la ye awak. Ngee
sincerely from : miss makwe comot


Saturday, November 10, 2012

-EGO-



Bismillahirrahmanirrahim


Assalamualaikum.



EGO.
Satu perkataan yang sering disalah erti oleh segenap manusia.
Seringkali dikaitkan dengan ego yang mendatangkan keburukan berbanding kebaikan.
Sedangkan pasti ego itu berlaku kerana ada asbabnya.
Mudah untuk tunding jari lalu cop " oh. Dia nie orang yang ego"
Apa standand yang ditetapkan untuk menentukan ego atau tidak individu tersebut?
Namun, ada betulnya apa yang dikatakan oleh mereka yang cerdik pandai.
Ego memandu kita ke arah keburukan.
Disebabkan oleh ego, sesuatu hubungan boleh musnah tidak kira apa jua perhubungan.
Kerana ego, kawan makan kawan.
Kerana ego, tiada kata-kata maaf serta perkataan yang indah yang menyapa sepi telinga.
Kerana ego jugalah, mata seakan buta dengan kebaikan yang telah dilakukan.

Walau bagaimanapun, jangan sesekali mencabar ego seseorang itu.
Kerana kita harus ingat!
Disebabkan oleh ego lah, manusia akan berubah.
Dari yang lurus bendul akan menjadi seorang yang keras jiwanya.
Dari yang sopan jadi kasar.
Dari yang baik hati akan jadi bongkak!

Kita tidak mampu untuk menjangka apa yang seseorang individu itu boleh lakukan
apabila dicabar egonya.
Ibarat kata pujangga ;

Orang yang tidak pernah tunjuk egonya itu lah sebenarnya orang yang mempunyai ego yang tinggi.

p/s : maaf! saya tiada kompromi dalam perihal hati dan perasaan.

Saturday, November 3, 2012

- Indah -



Bismillahirahmanirrahim


Assalamualaikum.

sekadar gambar hiasan
Pagi, petang, siang dan malam.
Kelihatan ramai orang sibuk berjalan ke sana ke mari.
Mengejar masa mungkin.
Atau juga mungkin sedang mengejar sesuatu yang penting.
Tapi mungkin sekadar untuk beraksi sebagai orang yang sibuk.

Namun di celah-celah kesibukan orang kota dalam menjalankan rutin harian mereka.
Masih ada yang tersadai lemah di tepi kaki lima.
Mengharapkan belas ihsan daripada orang kota yang poketnya sihat walafiat.
Ada juga yang mengharapkan insan-insan sempurna fizikal ini membeli apa yang mereka jual.
Tidak kurang mereka yang berjalan tanpa hala tuju yang pasti.

Terbit di dalam hati sang insan yang kerdil;
"APAKAH AKU JUA AKAN JADI SEPERTI MEREKA PADA SUATU MASA NANTI?"
dan juga terlintas di hati kecil;
" USIANYA MUNGKIN LEBIH KURANG USIA BAPAKU, MOHON DIJAUHKAN"

Ada yang membawa anak kecil untuk meminta sesuap rezeki.
Kasihan anak kecil itu kerana perlu menghadapi kehidupan dalam keadaan yang tidak sepatutnya di alami oleh anak-anak yang seusia itu.
Namun ada baiknya apabila dari kecil diajar untuk bersusah payah dalam mencari rezeki.
Kuberdoa agar anak kecil itu akan berjaya dalam hidupnya nanti dan mampu mengubah nasib keluarganya.

Namun itulah warna-warna kehidupan.
Jika semua koceknya sihat gebu, siapa yang akan ke laut menangkap ikan?
Jika semua insan goyang kaki macam bos besar, siapa yang buatkan rumah, bangunan dan sebagainya?
Dan pasti dunia ini akan terasa bosan.


p/s : aku kesian tapi kadang2 aku jadi takut.. 

Wednesday, October 31, 2012

Tuesday, October 30, 2012

-KERANA SAYANG ITU-


Assalamualaikum..


Sayang.
Satu perkataan yang mendalam maksudnya.
Suatu rasa yang sukar untuk dirungkai dengan kata-kata.
Setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi.
Kita tak mampu menghalang orang daripada menyayangi kita sepertimana kita tidak boleh menghalang orang daripada membenci kita.
Indah bukan apabila sayang kita berbalas.
Namun rasa sayang itu bukan boleh dipaksa-paksa mahupun dibuat-buat.
Ianya juga suatu perasaan yang tiada brek ataupun butang "STOP"
Ia lahir dari jiwa yang tulus.
Dan tiada pengukur sejauh mana seseorang itu menyayangi kita mahupun sebanyak mana kita sayang kepada sesuatu itu.
=)





p/s : ohoii! jangan buat aku serba salah! 

Wednesday, August 15, 2012

|| Cemburu ||

Assalamualaikum.



Semua orang pasti pernah merasai perasaan cemburu itukan. 
Cuma yang membezakannya cara kita kawal dan jugak kuantiti cemburu itu. 
Seringkali orang kaitkan apabila bercinta, pasti ada cemburunya kerana cemburu itu tanda sayang. 
Tapi pada dasarnya, cemburu itu ada di mana-mana. 
Kadang-kadang tanpa melibatkan sebarang perhubungan pun, seseorang individu itu pasti terselit rasa cemburunya di dalam hati.
Apabila cemburu bermaharajalela di dalam hati, maka akan tersemburlah pelbagai kata-kata yang nusta untuk menutup cemburu itu.
Fikiran pun kurang menjadi waras kerana hati telah ditakluki oleh perasaan cemburu itu.
Kadang-kadang melalui perasaan cemburu seseorang itulah, kita dapat mengesan bahawa yang sebenarnya orang itu ambil berat tentang kita.
Harus diingat! Tak semua cemburu itu penuh dengan aura negatif.
Adakalanya yang positif itu datang menjenguk kita secara diam.







P/s : thanks sebab still wish even me buat endah tak endah. terharuu. :')

Sunday, August 12, 2012

Keliru lagi?

Assalamualaikum.

Memula nak cakap yang :

                                       ==
                                            ||
                                              ==>



sebab masih dalam keadaan yang





untuk memilih yang mana untuk my future nanti



Tuesday, August 7, 2012

|| Idea Kering ||

Assalamualaikum

Memandangkan si tuan empunya belog nie kekeringan idea tahap tak hengat. Sampai nak buat entry pun dah macam orang nak buat ketupat tapi takde daun palas, beras pulut apa suma tuh. Haish. Jadik. Inilah yang terhasil apabila tuan empunya blog nie kebosanan tahap petala kelapan..

Tadaaaa~~





kalah budak tadika kan~ heheh..  :)

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona