Dana Sambung Study

Thursday, December 30, 2010

Ouch!!!!!

Assalamualaikum semua!!!!

apa habaq???sihat2 na...wee~~~hurmm...da lama ek xupdate....bukan nya apa..cuma,aku dilanda kemalasan ntuk update..dah2..jgn nk tnya byk sgt!buat biey n aten...tadaaa..aku da update da!heheh...

*nk bebel pasal apa malam nie?*

jap nk pikir...okei....aku sdg berehat dpd melakukan aktiviti membalut buku teks sekolah..whoa!mang aku asek ada kena mengena ngn perkataan sekolah lah la kan....semestinya laa...kan dulu aku pon penah jadik pelajar sekolah jugak..haioh! sepertimana yang kita tahu...lagi dua hari..kita akn sambut New Year....2011..

ini bermakna..umo pon da makin meningkat!alamak!!xsanggup!!!tapi..akan ku kenang 2011 nie..

nk taw kenapa??

sebab..aku akn berumur 20 tahun pada 1/1/2011..mengikut tahun keh!umo 20 pada 1 hb 1..bila digabungkan,xke jadik 2011???oo yeah!erk...bila da 20,mkna nya aku da xbole macam dulu la ye??


sepatotnya,kita xjadikkan umo sebagai faktor penghalang untuk kita melakukan segala aktiviti kegemaran kita cuma kita harus ada garis panduan serta batasan..so,akn sesuai la dgn peringkat umo kita..xgtu??
dan akan banyak lagi rintangan serta cabaran yg bakal kita lalui selari dgn peningkatan umo kita...harus tabah menghadapinya..diulangi...TABAH...

okei la..sekian shaja ntuk entry kali nie..nk g smbung balut buku..=)
 (suka tgk buku teks sekarang!)


p/s : aku bersyukur pada-Mu Ya ALLAH kerana masih meminjamkan jasad dan nyawa ntuk aku meneruskan hidup di muka bumi Mu ini..

jom jadik budak sekola jap part II

Assalamualaikum....
sehat??dah minum petang??shaye da minom + makan..yummy...wee~~
okei...berdasarkan tajuk kat ats..mesti dah bole agakkan..entry kali nie pasal apa....
*merenung balik ke alam persekolahan*
 senangnya..biarla gambar menceritakan segalanya key..





p/s: entry yg berkurun laaaammaaaaaaaa.....



suka serbu kedai BATA!
huhu..xske yg da siap!






buku yang macam2 tulisan ada













suka bila abah wat balik beg swan!

Saturday, December 25, 2010

C.I.n.T.a M.o.N.k.e.Y

Assalamualaikum....
malam nie korang tdow lambat lagi k??
mcm biasa la..aku mang xtdow lagi sebab tadi da tdow baik punyaa..
sheesh..pe nk jadik...asek berjaga j keje..
*ada la tu bnda nk merepek tu*
mang ad la..kalo x,xde nya ngadap blog nie haa..
okei.sambung story..aku nk tnya nie..korang percaya ngn C.I.N.T.A..M.O.N.Y.E.T  ??
aku bukan cakap aku nie xpandang ngn cinta monyet..cuma aku terfikir..budak2 zaman sekarang memang terlebih advanced aku rasa..nak tahu sebab apa??sebabnya..aku tengok rata2 semuannya dah pandai bercouple..walaupun umur baru setahun jagung..apa sebab benda nie semua berlaku ye??mungkin pengaruh sekitar atau sebab terasa diri dah besar?
entahla,aku xde jawapan untuk semua nie..cuma apa yang aku boleh cakap..bercintalah selagi anda mampu tetapi jangan la smpai anda menyusahkan hidup org lain.. all of us ada life masing2 kan..so,behave urself n jgn terlalu bergantung kpada org if kamu mahu ianya berlaku..D.I.Y..okei??


*erk..mana ada saya susahkan org*
mana x susah nya..kamoo  masih lagi dalam alam persekolahan..masih muda n xkenal lagi erti kehidupan luar.aku xkata aku da kenal cuma kenal la berbanding kamoo..yg menyusahkan nya d sini,let say uolls failed in exam..xpasal2 parents uolls kena pegi skolah uolls n menhadap cikgu2...kan ke jadik satu kerja tu..n for sure ur parents akan susah hati..faham??

*kitorg blaja la..mna bole failed*
hurm..memang la blaja tapi kalo masa blaja,kamoo xtumpukan perhatian..camne pelajaran nk masuk lam minda n hati kamoo..sorang tunduk,sorang pandang..xgtu?masa blaja,xbole concentrate kat cikgu sebab fikiran kamoo juz duk melayang ingat kat dia..

*dalam kelas,kitorg fokus la*
okei..kamoo fokus..tapi kalo da bergadoh..bole ke fokus??makan pon xmo,blaja xde mood la..apa la..itu salah satu faktor ntuk failed..

*hurm..ok*

aku xkata sume org yg bercinta masa alam persekolahan akn xberjaya..TIDAK!!cuma,kebanyakan yg da berlaku,gtu la..xbole nk fokus..masa blaja,kamoo belajar la elok2..xsalah nk berkawan.tapi biarla berpada..
bila da berjaya,da masuk menara gading..kamoo akn berjumpa dengan pelbagai manusia..carilah cinta kamoo d sini..^^




Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi……
Yang kamu pasti baik untuk diri kamu……
Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT ……
Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain……
Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN ……
Kelak, nasi itu akan BASI sendiri dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi……
Kamu akan MENYESAL ……




L.O.V.E

time la bungaku ini sbgai tnda kasih
saya xbercinta!












p/s : penah gak terjebak..huu..

Friday, December 24, 2010

ceLotEh Jap

Assalamualaikum...
hari nie kemalasan aku berada pada tahap petala yang kelapan!huhu...
aku MALAS!
kenapa malas??sebab aku da rase hampir nak PUTUS ASA! 
kenapa putus asa??sebab aku..... tah...biarla..malas nk pikir..
erkk..malas lagi.....
okei..stop cerita pasal kemalasan aku..
pastu,nk cita ap??
nk cita pasal tokwan bole??
hahaha..jgn marah aku ye tokwan....nape aku pggil dy tokwan??sebab dy suka bagi gelaran yg tah pape tah kat aku..hampeh punya tokwan..actually,tokwan nie bole la ak consider baik..ahaks..cuma..tah la....suka benar gado ngn aku..ko pehal tokwan??wee...masa sama2 blaja kat situ dulu,xde la ketara sgt..bila da msuk U nie,ketara sgt2...kalo aku tnya kenapa dan mengapa..tokwan cakap,tggu lagi 5 tahun,baru dy bagi sebab..
aku tnya lagi..kenapa nak 5tahun??jawab tokwan..
"setahun seminit ja aku pkir pe sebabny"..
tokwan mang hampeh!!!
nk cita pe lagi sal tokwan??erm..xbole cita byk2 pasal tokwan..nanti tokwan start perasan..haha..
xde la...TOKWAN..kalo mtk tolong ngn dy,mang tokwan akn tolong..hiikk..cuma kdg2,mulot tokwan mcam mulot...........suka kutuk!grrr....
bukan nk bagi sokongan padu..lagi mo kutuk..aiyaarrkk...
kalo bercakap ngan aku,mang xgheti nak cover langsung..men redah je..egt aku nie jalan ke??aci redah aje...(padahal aku pon gtu gak)
xpe tokwan...siap hg! t hg da jumpa nekwan...aku inpom sesiap kat dy hg nie camne..hahaha...
takut x???jap...tokwan gheti takut k??
tokwan xpenah gheti takut ngn aku..pasai pa??pasai dy lagi T.U.A...
nama pon tokwan kan...hahah...ape2 pon..aku respect la tokwan nie...sebab dy concern sal kawan2 dy..tapi kalo org xbagi respon,marah lak tokwan nie..haha..ko nie tokwan...penat aku gelak ngn supan kalo ngn hg..hahah..okei2..aku terus terang..
aku xkenal sangat sebenarnya ngan insan yang aku pggil tokwan nie..
*sigh*
yo yo o je cita mcm kenal yg teramat..
helloooo...
aku kenal la tokwan..cuma xla macam kawan2 tokwan yg laen...
nk taw sebab apa??
sebab kami kawan ntuk gaduh2...haha..
xgtu tokwan???
sape tokwan yg sebenar??
=="
kan aku da ckap lam entry sebelom nie..xperlu aku perkenalkan sape tokwan nie..bagi yg baca entry nie..n kalo anda kenal sape tokwan..bagus la ntuk anda..haha
k la..tokwan da ugut nk report abuse..pe la tokwan nie..
hoh..



p/s : nk g tgok tv lak..weee~

sindrom??

Assalamualaikum....

aaaaa!!!!mata nie xgheti2 ke nk pejam???
tolong la pejam wahai mataku....
da la telinga nie da menangkap pelbagai bunyi...
huu...minda da menjalankan peranan nya...
hati mula berdenyut berdegup...
pejam ye mata...
sok kita jalan2 lagi kat kg keh...

hish..aku terkena sindrom xtdow mlm nie..aiyokk...
tatayookk..bahaya2...nmpak gaya..badan aku nie senang la d hinggapi penyakit2...
erk..nauzubillahi min zalik...
mtk jao..xmo!
so...aku nk biarkan mata nie pejam dgn aman nya..
sok pagi...story lagi...
hiikk....


p/s : kalo kita mimpi binatang,ap nmksudny ek??

x patot!

Assalamualaikum....

anda sehat??hiikk..okei..sepatotnya..nie tyme ntuk sleep...tapi nk buat mcmne....mata masih lagi segaaaaarr....

apa yang xpatotnya nie???meh explore meh..

macam biasa..aku menjalankan tugas aku ntuk meround kampung2 yang ada kat blog nie..hish..
penat la jalan sorang2...xde geng malam nie..x seronok!! tengah2 round lam kampung,tetiba broadband aku bertukar jadik berukbang ....mao x hangen aku!tergendala segala kerja aku...mang line yang aku guna nie ske wat hal lately....jadik..kena banyak BERSABAR k....ulang lagi..BERSABAR.....
memandangkan line da stat tingtong *loceng bunyi*,aku pon baca novel..wee~ aku rase la kan..novel nie aku da baca tapi ak beli gak novel nie...*sigh*...xpe la..bole tambah koleksi novel aku...yg jadik poblem skrg nie...aku xpat beli majalah peberet aku...REMAJA ntuk bulan nie...TIDAAAAAAKK!!!kehilangan 1 edisi nmpaknya..xpe2..ak akn cuba dapatkan nya melalui my sis..ahahah..bertuah punya adik kan...wee~~

bukak2 je tenet..erk.maksud aku...mukabuku,aku tgk ada org komen kat link aku..ada ke dy cakap dy tgk aku merapu2,rase kelakar sgt2 smpai gelak terguling2....hish!ko nie tokwan....bagi la perumpamaan yg supan2 ayu gtu...opsss..lupa..tokwan xleyh supan2 ngn aku kan..kan tokwan kan...hahaha..rase ny xyah la aku perkenalkan sape tokwan tu..XPERLU! syuuhh2..g main jao2..

so,da alang2 internet bole guna (padahal line mang tingtong)
aku meneruskan perjalanan meronda2 kampung....*cepat la cita...pusing2 lak*
alaaah..biarla...nk pusing2 kejap..so..godek2..jumpa 1 post nie..post nie lebey kurang pasal penggunaan bahasa...nk tgk??
xyah laa... *nak!!!! >< *
okei2...nie haa..kat tekan saya! t korg taw la...
erm..xnk komen pape sal tu..juz nk bg pndapat..aku rase bukan salah beliau kalo beliau bila bercakap..jadik silent 'h'..aku ada pensyarah kat kolej mtrik dulu yang sebangsa ngn beliau..n ternyata..percakapan beliau akan jadik silent 'h'..xpela..biarla...kita nk buat camne..
hukhuk..
dah!cukup cita sal tu...ada lagi cite t aku inpom...ngee

p/s : tetba perasan sebab n akibat sesuatu perkara....SENYUM..

Thursday, December 23, 2010

jom jadik budak sekola jap!

Assalamualaikum..

just nk kongsi 1 bnda nie..hehe..aku dapat dari kawan baik aku..kawan baik oke..
o yeahh..

jom kita tengok pe bnda..Yokk!!

Budak2 yg lahir pada tahun 70/80/90an mesti ingat kenangan2 masa sekolah rendah dulu..
  1. kat skola ada salesman yang jual buku cita..ari nie bagi list,esok da mintak duit..yg xtahan,kita beli gak walopon da taw isi kandungan cita tu..salesman jual susu pon sama gak..
  2. kalo masuk library,budak2 mang baca buku..tapi sekadar tgok gambar2 yg ad je la..bila da start program NILAM..mula la sume duk kalut nk pinjam buku..sudahnya,copy sinopsis yg ad kt blakang buku..
  3. RMT kat skola mang xbez..tapi yang ada duit pon sebuk nk joint RMT..xpaham!
  4. sorang2 mesti ada pencil box yg bole bukak depan blakang..siap ad sharpener kat tgh2..gempak!!
  5. suka men lawan2 pemadam n rase sayang sgt2 nk guna ntuk padam..padahal,fungsi sebenar pemadam tu memang untuk padam!
  6. pakai pembaris bergerigi,pastu ada air kat lam n ad bnda yg berkilat2 lam air..abeh glamer la tyme tu..
  7. kebanyakan bulu ayam da ramping sebab asek dijadikkan sbgai rotan..
  8. time pendidikan seni,sume suka!bole tunjuk bakat melukis..tapi bila suh kaler,hampeh!ada gak yang wat anyaman kai kertas waner2.
  9. balek skola beli JOJO,xpon DENDANG TORA pon bez gak..xpon duk serbu DING DANG..beli sebab nk kan mainan semata2 je..chocolate mang langsung x disentuh!
zaman sekarang da xmerasa lagi da bnda2 gini..da x ade masa nk layan sume nie!betol x??

ntuk NILAM
smpai kena guna pensel batang


cari ilham sambil tgk bnda yg berkilat

pemadam yg macam2 pesen..wangi n sayang nk guna!

aku ase chocolate dorg sepesen je
hehe..kalo diikutkan byk lagi prkara2 yang kita sering lakukan masa kat skola dulu..
rindu nk jadik pelajar skola rendah!

p/s : maybe da ad lam blog org len sal prkara2 nie..i'm just edit okeh..heheh..lagipon sy nk share aje....

yeay..yeay..dapat award..

penat2 jalan lam blog...terjumpa satu page nie..hee..dulu xde keberanian nk follow..tapi skg da ad kekuatan..erk..okei2..bukan nk ckap pnjang2...
nk tgok award tu???jeng..jeng..jeng......






Create your own banner at mybannermaker.com!
 tadaaa!!!

comey kan..best2..dapat award..o yeaaahhh....
masa ntuk jawab soklan!!






1)Apa pandangan anda tentang blog Catatan Loqman Hakim?

walawei!i like it..

2)Boleh ceritakan sikit pasal blog anda
blog nie menceritakan pelbagai kisah yg berlaku..
bout me,my frens or environment..(nama pon alkisah)

3)Tujuan utama anda berblog?

ntuk kongsi2 cerita,ilmu serta dptkan pendapat

okei..da siap jawab..haha...
sekian ntuk bebelan pada saat ini...^^

opss..lupa..kalo korg nk gak..korg mesti jadi follower dulu...
haa?kat mana..neyh2..kat cAtaTan LoqMan Hakim
p/s : nk g jenjalan lagi

CuBa NtUk SeNyUm....

Assalamualaikum...

Pagi yg gelap..kini sudah terang...

antara bait lagu kumpulan hujan..sekali sekala layan lagu cggni...syok gak..memandangkan kita berada dalam bulan DISEMBER....so,matahari masih segan2 ntuk munculkan diri..hiik..hanya yang ada air hujan yang membawa turun rahmat..^^ 

disebabkan masih lagi lam mood cuti..(kepada members yg da stat blaja..blaja leklok..hiik) so
semalam aku menghabiskan masa dgn berjalan-jalan lam blog2 yg len..sambil2 cari ilham,nk gak taw perkembangan mereka..ihiiikk..seronok ow jalan2 kat sana..macam2 yg pat aku kutip....wee~~erm...xkurang gak ada antara commentators yang agk kurang ajar aku ase yg wat komen tah pape..lek aa der..shenyooom..hehe

alamak!!mood aku pada pagi nie telah pon dirosakkan oleh seorang HAMBA ALLAH yang xgheti2 bahasa melayu..hish...spoil tol la..da orang explain elok2..kasi faham suda la..nie x..lagi mo purak2 xpaham..grrr...
sabar2...(sabarkan separuh dpd iman.=) ) hurm...okei..bersabar pada saat ini..haa...diam pon fon aku..kalo x,memekak aje..da org x angkat tu,paham2 la...xmahu!!!terasa dipermainkan pon ada..bila d angkat..diam xbersuara..hampagas serbuk kayu tol...pe daa...dah2..xmo cakap pasal tu lagi..buang karan..

da la..da xde feeling nk merapu..t karang2 kalo mood tu dtg..
c kechik nie smbung membebel..wee~~

p/s : nk g sarapan roti telur..yummy..yummy...^^ v

^^..CeRiTErA ku...^^

Assalamualaikum...

setelah berjalan kaki sejauh ........erk...xreti la nk ukur jarak..tapi pe yg bole aku btaw....jarak dy mcm dari blok A1 ke library KMPP..hah..gtu la jarak dy lebih kurang..aku g n balik taw...nk wat cane..lesen keta xde ntuk aku tekan pedal mnyk keta ntuk ke mana2..bhahaha....past membeli belah makanan...(g sebab kechik lapa seno ny)
balik uma la..pe lagi..adess..sepanjang perjalanan tu...mcm2 yg aku tgok..hurm..ak pandang langit..hanya ada 1 bintang yg menghiasi dada langit..bintang len segan nk muncul kowt..ahaks..then..aku pon pndang sekeliling..hurm..xbanyak yg berubah rupa nya kampung aku nie..dengan perihal pengguna-pengguna jalan raya yang kurang kesedaran tentang keselamatan..chewah..gaya macam aku nie tggi kesedaran nya..mana x nya..cuba korang bayangkan ea..nek moto..dua org..kai topi keledar..(ap yg salahnya dorang?)
okei..yg menjadik kesalahan trafiknya d sini ialah moto diorang xde lampu depan..bahaya tu..
yang lagi satu moto lak xde lampu belakang..pon bahaya jugaak...
syok pat ngap murtabak besar!!!haha

Wednesday, December 22, 2010

Bersihkan Hati


Puncak kejayaan seseorang itu alat ukurnya adalah dapat berjumpanya dengan Allah.
Ingatlah,  " Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun.
Kecuali ( harta benda dan anak-pinak ) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera ( dari syirik dan penyakit munafik ); "
QS Asy Syu'araa': 88 - 89

FirmanNya, " Demi diri manusia dan Yang menyempurnakan kejadiannya ( dengan kelengkapan yang sesuai dengan keadaannya );
Serta mengilhamkannya ( untuk mengenal ) jalan yang membawanya kepada kejahatan, dan yang membawanya kepada bertakwa;
Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya yang sedia bersih bertambah-tambah bersih ( dengan iman dan amal kebajikan ),. "
QS Asy Syams : 7- 9

Kerananya pembahasan dalam rahsia meraih kejayaan yang meliputi beribadah dengan benar, berakhlak baik, belajar tiada henti, bekerja keras dengan cerdas, bersahaja dalam hidup, dan bantu sesama, semuanya ini baru akan diterima oleh Allah sebagai amal bila dilakukan dengan ikhlas, buah

sEkAdaR rEnUNGAn.....

Assalamualaikum n selamat pagi malaysia!!

memandangkan c kechik nie bangun awal pada pagi nie..so,kechik mang xtaw nk watpe...
lepas duk godek2 lam blog... aku rasa tertarik ngn satu post oleh seorang sahabat maya kechik..
hiikk...nk taw???
meh jenguk kat sini meh... then aku pon terfikir...pe yg d btaw tu ad betol nya..hukhuk..
n dalam mood yg xtaw nk buat ap..aku pon mula la discover pe yg ad kat lam internet nie...aku jumpa 1 artikel sal TEGURAN ITU PENTING....haa..nk baca x??
kalo nk baca....yok!! kita jenguk teguran nie sama2..hee...

Hukama kata "Orang biasa akan marah apabila dikritik oleh orang lain, manakala orang yang mulia ialah mereka yang memperbaiki diri daripada kritikan orang lain. Seharusnya begini lah resam kehidupan kita".

oh ya....
kita perlu gerakkan minda bawah sedar kita ntuk berjaya dalam hidup kita..n kita jugak kena berpikiran positif...
weee....POSITIVE okei!

no more stress....n always think positive...insya ALLAH..kita akan berjaya dalam hidup...tapi!!!
JANGAN LUPA.....kita ada pencipta n kita wajib patuh kepada PENCIPTA kita....
selamat beramal..hahaha....

p/s : ad idea x cane nk gerakkan minda bawah sedar?????

Super Junior(슈퍼주니어)_너 같은 사람 또 없어_뮤직비디오(MusicVideo)

 

selamat pagi sume!! Alhamdulillah..hidop agy aku d muka bumi ini....heheh
okei..bukan nk membebel pnjang..just nk dedicated this video to all my beloved frens...hikhik..
layaaaaan.....SUPER JUNIOR - NO OTHER

Tuesday, December 21, 2010

sUdUt ilMu _StReSS_

Assalamualaikum.....

okei..pada malam yg hening nie, aku yg bernama kechik akn berbicara sal stress..haha...cam pe je..korg sume mesti penah rasa stress kan??tapi korang taw x ap itu STRESS?? mesti korg jawab..alah! stress tu kan tekanan perasaan..okei, kechik tima jawapan itu.. sekarang kechik ngn penuh rasa rendah diri nk share sedikit ilmu yg berkaitan ngn perihal STRESS nie..zassss

apa itu stress??

stress aka tension secara umumnya  merujuk kepada ransangan  ataupun tindak balas yang terlibat dalam proses stress.

berapa peringkat stress?


stress nie sebenarnya kalo korang nk tahu.ada 3 peringkat semuanya ; peringkat amaran, rintangan dan keletihan.

peringkat amaran bermula apabila minda mengenalpasti ancaman yang merupakan pencetus stresstubuh badan akan bertindak balas dengan mengaktifkan sistem saraf simpatetik dan paksi hipothalamic-pituitari-adrenal yang menghasilkan hormon kortisol. pengaktifan  sistem saraf dan hormon nie mengakibatkan perubahan fisiologi seperti peningkatan kadar denyutan jantung, pernafasan, tekanan darah n sebagainya. peringkat ini bertujuan untuk meningkatkan keupayaan individu tersebut tersebut seterusnya melakukan suatu tindakan bagi mengatasi  atau menghilangkan pencetus stress. sekiranya pencetus stress nie still berlanjutan, tindak balas stress akan memasuki peringkat kedua iatu rintangan

HaRi YanG IndAh MunGkin

Assalamualaikum..........

sekarang nie mang musim hujan kan....syok aje tdow nya......mana xbesar badan.;.asek ngulor je keje nya...
aku harap hari ini adalah hari yg indah buat diri ini.. oh ya..btw,thanks to sape2 yg jadik follower blog kuh nie..
niat asal wat blog nie juz ntuk aku luahkan isi hati..so,kalo xde org yg nk dgr bebelan aku,bole la aku lepaskan sgla amarah aku kt cni..betol x??

agak2 nya la kan,pe khabar ek org yg duk kat Mesir skrg nie??oh angin....smpaikan la rindu ku ini kpda beliau..
bukan ap..da lama xdgr perkhabaran berita dpd beliau..hukhuk..sihat k x..tapi..pe yg aku pasan,hubungan kitorg da renggang..maybe sebab faktor persekitaran..kitorg sama2 berasa kekok ntuk gunakan pggilan yg biasa d guna..ok..dia da bole biasakan balik..aku gak yg masih ag kekok ntuk guna perkataan uh..adess...

sabaq ja la..hiik..erk..sal la aku masukkan perihal c beliau lak nie???hish...kalo nk d ikutkan sejarah pengenalan kitorg,mang la kelakar tapi aku akn igt moment tu...n d sebabkan perkara tu,kitorg ley jadik kawan..best kan??beliau sorg yg takecare walopon aku nie hanya la sekadar insan ntuk beliau lepaskan kebosanan..xpe..atleast aku pon ada teman gak..aku boleh luahkan segalanya kepada beliau..SAYANG beliau sangat2...harap2 jalinan persahabatan yg d jalinkan nie akan berkekalan sampai bila2..amiin..




menjawab kepada soklan member aku...


CANE WAT BLOG NIE?


senang aje..click kat create blog..heheh

XLETIH KE WAT BLOG??


xde la letih pon sebab da jadik minat..mula2 mang ase penat sebab xtaw 1 bnda pon sal blog nie..ALHAMDULILLAH..skg da bole la nk hias2 blog nie..


NK CITA AP KAT BLOG?


cita la pape pon..janji xkutuk2 pihak2 berkenaan n xmasukkan isu2 SENSITIP sudah la..kalo x..wat naya je..kena naik turun mahkamah...xberbaloi u!
 
itula sebahagian dpd soklan2 yg slu d ajukan bila aku da stat bukak cita sal blog..hehe...bagi yg mtk d ajar cane cara2 nk wat blog..insya ALLAH...ada kelapangan masa nanti,akn ku share ilmu ntuk create blog nie..=)


hurm....da tataw nk bebel ap da...hiiik...so..got to go ryte now..ada masa,aku bebel lagi..heheh...


p/s : mak aku da menyinga kat bawah..haha..bek aku turun skg....

MaSa UntUk Aku LAksAnaKAn HoBiku YaNg 1 Nie



Assalamualaikum n salam 1 Malaysia..

apa khabar org kampung??lama sudah xberjumpa..kirim-kirimlah berita, janganlah senyap sahaja...


tyme kecik2 dulu,aku ske nyanyik lagu nie kalo aku da rasa bosan tahap gaban..xtaw la nape aku ske ngn lagu nie..maybe sebab aku nie xde kampung..eh, maksud aku..nenek n atok da xde...huhu..so, dari kecik agy la aku xbpe nk rase suasana kampung yang sebenar..alah,yg macam korg rase tu la..mesti syok kan????bek korg jawab syok...hahaha...

bila la ek aku nk ase suasana kampung yang sebenar??hurmm...hope that i'll feel it..=)

erk..bytheway..aku bukan nk merepek sal bnda nie..ades..larik tajuk lak...umph2...
okei2,kita kembali ke motif asal aku..aku kan ada hobi yg ske blebe @
lam bahasa Melayu yg betol nya..aku ske ntuk berleter @ pape yg seangkatan dengannya la senang cita..kawan2 ngn mak aku mang da masak sangat da ngn perangai aku yg satu nie..tapi!! jangan xtahu lak..aku nie pon ada mood2 nya gak..kalo da dtg mood aku xmo bercakap ngn org..korg cakap la byk mana pon ngn aku,mang aku xkan bukak mulut la ntuk menjawab pe yg korg btaw..ngee..buruk beno bunyik nya kan...

haa sudah1 larik topik agy!!

okei2..kita masuk lane balik...cita dy gini..pagi tadik aku teman la mak aku g balai polis..alah.ada la hal nya ckit..xperlu taw pon yg tu...then..aku nie yg sememangnya nga lam mood moody tyme uh wat tataw j la..aku ngn mak aku n sedara aku pon masuk la kat incik polis tu.nk sahkan report..blablablabla...yang aku xtahan kat cni...ya ALLAH!!! muka kerek nk mati! geram aku..seb bek tadik aku kai flat sandal..kalo aku kai wedges,mo aku pelekung incik polis tadik..da la muka kerek,ckap pon mcm ap je..hoh..cuba la tyme cakap uh pandang kitorg nyeh haa..eleyh..mcm la ko xpenah wat salah..geram aku!nie x,smbil ckp,duk pndang luar la,pndang tah pape tah..da lagu kat fon,jiwang yg teramat...lupa lak aku tajuk lagu uh..grrrr..mang aku wat dosa kering la hari nie..xske ah!

then dtg la bos dy...nk taw pe yg aku nmpak??????aku nmpak incik pgwai polis uh hisap rokok??apa kes nie cik??incik pegawai polis sndrik pon isap rokok..tapi beliau hisap jap j la..
past dy duk potpetpotpet..aku pon tggu la kt luar..so,incik polis yg berlagak macho tadik pon kuar la ngn bgga nya..pe yg aku ase nk baling sgt2 kusi yg ad uh..dy ngn selamba nya hisap ROKOK!! ya ALLAH..pe la nk jadik..bukan tu je..nek moto pon xde no plat kat depan..
hish..mang berintegriti...wahai incik2 polis..bendungla gejala hisap rokok dalam kalangan pegawai anda dulu..saya bukan nk tunjuk pndai pe tah lagi nk mengajar incik2 skalian..tapi cuba anda sume renungkan..kita xnak org buat bnda2 tersebut tapi kita sendiri yg buat perkara tu..apabila berlaku nya perkara sedemikian,cne org nk ikt??letak la gambar penyakit2 yg bagai kat kulit kotak rokok tu,naikkan la cukai rokok..org awam xkan hiraukan sebab yg melarang itu pon buat jugak..bersihkan la nama baik anda sume selaku wira negara...

betol la kan pe yg aku duk bebel??aku bukan nk salahkan mana2 pihak just nk bagi peringatan aje..kan ke kita sbgai manusia neyh sememangnya perlu saling ingat mengingati..

Monday, December 20, 2010

OPS imBAs KeMbALi

Assalamualaikum...

Lam sedar xsedar...aku da pon mengabehkan my first sem kat situ...ALHAMDULILLAH...bila d imbau balik..macam nk gelak pon ada gak..tyme mula2 daftar dulu..pastu ngn orientasi ny..hakhak...tah pape...bnda yg aku takut tyme tu.........

  • sape la rumet aku?
  • bole ke aku survive idop sbgai sorg pelajar ctu??opss..bukan pelajar tapi mahasiswi
  • aku ada kawan ke nanti kat ctu?
  • ap org pndang aku nnti?
  • blablabla

kalo ikutkan aku punya ketakutan, mang banyak la..smpai x terkata....hukhuk..pejam celik pejam celik...aku berjaya bina kehidupan aku kat ctu..bak kata kawan aku.. " ko xpe..ko mesti bole survive punya..ngan prgai gila ko,ngn byk mulut ko..mesti ko bole! ramai punya la yg akn knal ko d sebabkan oleh suara unik ko uh..hehe"
asamboi punya member..smpat ag kutuk kwan dy yg comey nie..tapi pe yg member aku btaw tu.mang betol2 terjadik..kalo aku k mana2..hatta lam bus skali pon..aku xyah mention nama aku...mang org akn pasan kehadiran aku kat ctu kalo aku da mula BERSUARA...hahaha
tambah2 lak members aku kat ctu pon mang best kalo bab2 gelak neyh..hehehe jgan marah eh kawan2..

thanks to all my friends sebab korg da menceriakan hari2 aku sepanjang aku kat UUM tuh..aku sayang korg sume...korang la tempat aku gado!haha...

  1. dilla..rumet kuh
  2. farina...rumet tambahan..hiik
  3. dila fisol aka aunt..
  4. nad...teman makan
  5. trah....tukang ketuk pintu
  6. aten...member lepak + karok
  7. ain...c gadis ayu
  8. mar...da strongest

itu la kengkwan aku kat cni....macam2 yg aku blaja dari korg sume..korg byk mengajar aku erti sabar, blaja ntuk mnjadi pendengar yg setia n mcm2 lagi..tapi sayang seribu kali sayang...
aku akn kehilangan sorg member yg bek sebab dy da bertukar U...
however..we alwayas love u far!!akn ku kenang saat2 kita bergelak ketawa n jugak ( tyme ko sedey)...hehe....





ni tyme mula2 orientasi....pojek tna,m pokok tpi hampeh! sebab abg uh cabut akar pokok kitorg




say cheese.....^^


ehemm...peace no war!


hahaha..padan ngn muka korg!



Aten..teruskan perjuangan mu!
suka duka tetap akn dikenang



far!!take care taw bila ko da duk sana...aku akn rindu ko!
semoga persahabatan yang kita jalinkan nie kan sentiasa berterusan..insya ALLAH





Sunday, December 12, 2010

HanCUs!!!pUnAH

Assalamualaikum!!!!!!!!!



aaaaarrgghh!syok tahap gaban la jawab titas tadik..xsangka aku soklan akan kuar mcm tu...adoii...mekaseh kpd lecturer kuh sbab wat soklan yg bgtu cun
so..aku ada 1 more paper to sit.........paper Bahasa Melayu Pengurusan
ape la kisah aku sok past jawab paper tu...disebabkan TITAS aku macam konpem2 xdapat A...

so, semangat aku da melayang..aaarghh!!!!mang aku ase nk nanges la past jawab paper tu tadik...GEMPAK!!!!!!!!!!! soklan mang mencabar kewibawaan aku larh..jangan dy tarik aku pnya result suda la..sobssss....


tu la...padn ngn muka ak gak...




k la..nk chow da....nk fokus ntuk SIMPAN BARANG....hakhak..



p/s : da bole simpan leklok da perkakas yg ad

Wednesday, December 8, 2010

LuaHan Hati - ApiT

perhatian!!nie bkan luahan hati aku keh..aku nie ne la gheti nk karang2 ayat2 cggini..nyanyik bole la....hahaha....lirik nie pon khas ntuk aku punya roomate gak walopon xla sama mcm yg dy nk kan..jadik la dpd xde kn...haha......









pertama kali ku bertamu dengan mu..
sayunya hatiku merinduimu
walaupun belum kita bersua muka
namun aku tetap jatuh cinta
pertama kali ku bertemu denganmu
hatiku terpaut melihat senyumanmu
aku mengharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menyintaimu
akan ku renang lautan yg berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikalau kau meninggalkan ku
terhiris hati ini.terguris jiwa ini.
menangis tak berlagu..ohhhh...
biarpun ombak yg mrubah pantai
kasih ku tak kan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti ohhhh...
sayangku pimpinkan tangan ku
menuju mahligai bahgia..
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
ohhhh..kasih...




p/s : blnja aku makan ea

bIla PEruT mInTa d isi

Assalamualaikum..........

alahai.....asal la ase mcm nk sgt mkn pisang goreng neyh..yummy..yummy..tapi..masalahnya kat cni..makngah cafe xmo wat da..pisang nya ada..alaaaaaaa..tingat lak time tnya makngah aitu



aku : makngah,goreng pisang da xde ke?

makngah : xde da..malas nk goreng..
aku : ala..makngah nie..time sy nk,makngah xwat lak
makngah : time makngah wat,kamu xnk beli





kan da kena ngn makngah..ahaks...terkedu aku dgr jawapan makngah..aaa...aku ase nk mkn cempadak goreng...argh..macam2 la...bila da balik uma nanti..sume nya aku xngadap..citt..pe la..


hurm.....xpe2...kalo ada rezeki nanti..konpem aku bole ngap punya laa..
da penat la nk membebel...aku nk g intai org len punya laman lak...daaaa


adioooss santiagosssss...


p/s : mimpi dapat ank buah pompuan yg comel....^^












Ruffedge...Bila rindu



Dikeheningan malam,
Termenung ku berseorang
Tak lena mata dipejam
Terdengar suara terngiang
Suara merdu yg disayang
Bagai kau didepan mata
Ku capai tapi tak kena
Sukarnya memendam rasa
Ingin ku luahkan kata

Korus:
Bila rindu,
Terkenang mu sayang, terasa sayu,
Syahdunya jiwa ku bila malam makin kelam,
Jauh terbang diri ku melayang,
Aku rindu,
Sentuhan mu, ku rasa sayu,
Inginkan jiwa mu selubungi jiwa ini,
Bawa ku dalam pelangi,
Melepasi batas diri ini.

Jauh angan ku lena
Kurasa kita bersama
Kau bawa daku kesana
Ke alam kisah yang lama
Kenangan didalam jiwa
Bila terjaga semula
Disisiku kau tiada
Sukarnya ku pendam rasa
Inginku luahkan semua

*ulang Korus

Sesungguhnya kita mestilah
Wujudkan sefahaman dan hormat menghormati
Ikhlas kasih
Sabar insyAllah kita akan
Bertemu semula

Aura yang memecah semesta
Menyampaikan pesan kesunyian dikala sendirian
Kesepian menyelubungi hari-hariku
Disajikan dalam doa-doa rindu
Yang menanti kau datang dan pergi
Seperti mimpi-mimpiku fantasiku
Bukan dongeng lagi yang sayup kedengaran
Disisi cuping di setiap corong
Lorong yang lohong
Benar ku tak bohong
Bila hati menyanyi

*ulang Korus

p/s : khas wat rumet aku..layan seh..bilaaaaa rinduu

Monday, December 6, 2010

jom terjah!

KaleNdAr AkADeMiK aKu UntuK sEm Depan



Tempoh Pengajaran
Sabtu,15 Januari 2011 -Rabu, 2 Februari 2011 (18 hari)

Cuti Pertengahan Semester
Khamis, 3 Februari 2011 – Jumaat, 11 Februari 2011 (1 minggu)
Tahun Baru Cina, 3 - 4 Februari 2011



Tempoh Pengajaran

Sabtu, 12 Februari 2011 - Khamis, 28 April 2011 (11 minggu)

Minggu Ulangkaji
Jumaat, 29 April 2011 –Jumaat, 6 Mei 2011 (1 minggu)
Hari Pekerja, 1 Mei 2011



Peperiksaan

Sabtu, 7 Mei 2011 –Khamis, 26 Mei 2011 (3 minggu)
Hari Wesak, 17 Mei 2011


Cuti Panjang
Jumaat, 27 Mei 2011 –Jumaat, 9 September 2011 (15 minggu)






wow...speechless la aku tgk jadual nie...



p/s : mau berkarat otak aku nanti

Thursday, December 2, 2010

bercinta ngn bus????



Tahu tak korang bahawa cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg sedang menunggubas.Bila bas tu datang, korang tengok bas tu dan korang kata pada diri korang,"Eee... penuhnya.., tak de tempat duduk." Jadik, korang pun ambil keputusan untuk biarkan bas tu berlalu dan korang tunggu pulak bas yg lain.Kemudian, datang pulak bas yg kedua. Korang tengok bas tu dan korang akan cakap, "Eee... bas ni buruk sangat... mesti tak selesa. Mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan." Jadi, korang pun biarkan bas buruk tu berlalu dan korang bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, takpenuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni korang kata, "Emmm....takde air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik aku tunggu bas yg lain, yang adaair cond." Dan sekali lagi korang biarkan bas tu berlalu dan korang bercadang utk menanti bas yg seterusnya.

Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru korang perasan ygkorang dah terlambat rupanya. Korang mula panik dan gabra. So, korang ambik keputusan untuk terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas tu penuh,takder air-cond, buruk ataupun tak sebegitu sempurna. Dan bila korang dah naik,kemudian barulah korang sedar bahawa... korang dah naik bas yg salah.

Jadi, selama ni korang dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg korang nak. Hakikatnya, walaupun mungkin yg datang tu adalah bas yang kosong,cantik dan berair-cond, tapi adakah korang dapat pastikan bahawa bas tu akan berjaya bawak korang ke destinasi dengan selamat dan selesa? Adakah korang dapat pastikan bas tu tak akan rosak di tengah jalan? Adakah korang dapat pastikan bas yang beraircond tu tak terlalu sejuk untuk korang?

Jadik, mengingini apa yg korang idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salahjuga kalau korang sanggup memberi peluang kepada orang lainkan? Kita mungkinrasa bas yang kita impikan dan kita suka itu adalah yang terbaik buat kita tapihakikatnya apa jua mungkin berlaku. So, tak salah kalau kau beri ruang mahupunpeluang kepada orang lain. Pendapat aku, sekiranya korang dapati"bas" tu tak sesuai dengan korang, apa yg perlu korang lakukan,hanyalah tekan loceng dan turun daripada bas tu.

Namun, korang semua mungkin ada pengalaman yang macam ni. Korang nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg cantik dan selesa yang korang nanti-nanti kan), korang tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak korang dan terus berlalu tinggalkan korang!

Hahahaha.... Bila ada bas yang buat perangai macam tuh, apa yang kebanyakan orang lakukan ialah cuba mengejar bas tu. Sebenarnya, itu bukanlah satu tindakan yang bijak sebab setiapkali korang mengejar, korang hanya akan semakin penat, memalukan diri bahkan mungkin akan terjatuh dan menyakiti diri korang sendiri. Tak kurang juga yang alami peristiwa di atas, ambil keputusan untuk berjalan kerana give-up menunggu bas. Ini juga bukan tindakan bijak kerana bila korang berjalan, korang sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!

Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas. Sama ada korang nak naik atau tidak, itu semua terpulang pada diri korang sendirik. Terdapat situasi yang pelbagai, namun harapan kita cuma satu, semoga bas yang kita naiki dapat sampai ke destinasinya dengan selamat dan selesa. Bagaimana? Terpulanglah pada akal dan jiwa korang...

p/s: kena tendang ngn pintu bus pon best gak..ahaks

Doa Buat Sang Kekasih......

dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah...Seandainya telah Engkau catatkan...Dia milikku tercipta buatku...Satukanlah hatinya dengan hatiku...Titipkanlah kebahagiaan antara kami...Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...Seringkanlah kami melayari hidup ini...Ketepian yang sejahtera dan abadi...Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...Seandainya telah Engkau takdirkanDia bukan milikku...Bawalah dia jauh daripada pandanganku...Luputkanlah dia dari ingatanku...Dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...Berikanlah aku kekuatan...Menolak bayangannya jauh ke dada langit...Hilang bersama senja yang merah...Agarku sentiasa tenang...Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkanAdalah yang terbaik untukku...Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...Di dunia dan akhirat...Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...Jangan Engkau biarkan aku sendirian...Di dunia ini mahupun di akhirat...Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran...Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...Ke jalan yang Engkau redhai...Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...

Ya Allah...Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...Dan periharalah kami dari azab api Neraka...

Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin


p/s : lambatnyaaa

Sunday, November 28, 2010

hmmm.....

nk balik!!!!
exam pon blom..da gediks nk balik...citppodaaaaahh....haram kejadah nk ngadap buku...pe laaaaa....umph3....cane nk jadik isteri org nanti????( ad kaitan ke??)
sorry bro...pinjam ayat kamoo..heheh....
aarrghhh...x kira..past abes exam....aku nk lepak x hengat ty...itu pon kalo ada geng laa....ngeeeee........dah2..aku nk chow minum air cincau lu....daaa



p/s : rumet aku da ngamuk laa..hahaha....sorry dila...aku follow da nie

Wednesday, November 24, 2010

awak...saya sayang awak

saya sayang awak..tapi betul ke saya sayang awak??awak sayang saya ke??kalau sayang, nape awak pegang tangan saya??awak nak tengok rambut saya,nak hug saya,nak saya pakai seksi2..memang la awak xkasi boy lain tengok saya pakai seksi..tp awak xhalal lagi utk saya kan??saya sayang awak ke kalau saya kasi semua tu kat awak??



saya sayang awak..betul..xtipu..tapi sayang ke kalau bila dengan awak, saya lalai??saya lupa kat Dia yang dah cipta saya, yang kasi saya perasaan cinta kat awak..saya lupa solat, saya lupa dosa..saya lupa Tuhan..takut la...



betul awak..saya sayang awak..tapi saya takut..takut sangat nak sayang awak..awak baik, selalu solat awal..tapi nape bila dengan saya awak lupa solat??masa kuar, kita lalu je depan masjid..xpernah stop..tp kt tempat xde orang, kita stop.beratus duit awak habis untuk saya kn??saya hargai sgt..saya tau awk syg saya..tp nape awak xsimpan duit tu dulu..kot2 ada jodoh, boleh kita kawen..awak...saya takut..takut sangat..takut bila ingat pe yang kita dah buat..saya nak awak jadi halal utk saya..tp xboleh la sekarang..mcm mana awk nk tanggung saya..kita blaja lg..saya nak hidup dgn awak..saya nak awak jd imam saya..nak sgt share everything dgn awak..saya nak jadi kekasih halal awak..tapi betul ke cara kita wak??saya takut laaaa...



awak..saya nak hidup dgn awak forever kat heaven..tapi layak ke kita gi heaven kalau kita camni??macam mana kalau tiba2 Dia panggil kita pergi..xkisah la saya dulu, awak dlu atau dua2 skali..boleh ke kita gi heaven kalau Dia panggil kita skarang??kalau la Dia tanya apa yg saya dah buat dgn awk, pe saya nk jawab nanti..saya maluuuuuuuuuuu sgt kat Dia..



awak..lama saya fikir..saya fikir pasal kita..betul saya sayang awak..tapi, sampai bila kita nak camni??awak..saya dah fikir lama...lepas ni, kalau saya xmsj awk,xnk jumpa awk, xnak call awk, xnk vc, mms or wc,awak jgn salah faham tau..saya buat camtu sbb saya syg awk sgt2..awak..saya nak forever kat syurga dgn awak..dulu saya sedih sbb kita jauh..tapi skarang, saya bersyukur sangat..Tuhan sayang kita..kalau dekat, awak boleh agak kn pe kita buat nnti??



saya xtau camne nk gtau awk..saya nak jaga hati awk..tp awak sedar x sebenarnya saya dah kotorkan hati awak..saya suka goda awak dgn manja saya, dengan body saya..saya suka buat awak cair dgn saya..jahatnya saya..awak saya banyak dosa..awak nk ke terima org mcm saya jd wife awak??awak..saya nak bersihkan diri saya sebelum jadi yang halal buat awak..saya nak jadi the best wife..baru la awak xpandang orang lain dah..saya xnk susahkan awak dgn saya yg mcm ni..awak..saya nak jadi bidadari awak..bukan kat dunia je..tp kat heaven gak..saya nak jadi bidadari awak yg forever..





awak..saya tahu saya xbaik....banyak sangt kurang n xlayak nak tegur salah awak..tapi saya sayang awak..pe kita buat, bukan ada org tahu pn...sape lagi nak tegur awak kalau bukan saya??saya pn nak awak jadi suami yg boleh pimpin saya ke syurga..xnak ke??xkn la awak sayang saya utk hepi2 kat dunia ni je..awak xnk ke pilih saya jadi bidadari awak kt syurga nanti??awak..tolong la...saya xnk dah jumpa awak..tp mungkin saya lalai gak nanati..syaitan selalu ada dgn saya..suka je dia kalau saya keluar dgn awk, goda awak..awak..tolong la ingat kan saya gak bila saya lupa.tolong ek..saya lemah sangat..saya nak jadi kuat..kuat utk awak..untuk hidup dgn awak.



saya sayang awak..camne kalau tiba2 Dia panggil kita b4 kita sempat bertaubat..takutnye saya..awak xtakut ke??camne kita nak gi syurga??camne saya nak jadi bidadari awak??saya nak sangat cinta ni kerana Dia..tp dgn apa kita dah buat, layak ke kita letak nama Dia dlm cinta kita??malu sangat kat Dia..awak..saya nak berubah..utk diri saya gak, utk parents saya..tp, kalau saya berubah, awak still terima saya lagi kan??saya nak berubah pn sbb nak jadi the best utk awak..utk babies kita nanti..nak jadi mom yg the best..huhu. tinggi betul cita2 saya..saya pn nak kita jadi pasangan yg educated..nak sama2 berjaya..tp educated yg taat padaNya la..mesti bahagia kan..kita ingat Dia, Dia pun ingat kita,,so, boleh la Dia jaga kita nanti..



awak, kalau la saya pergi dulu,saya nak tunggu awak kt syurga tau..awak doakan la saya bia boleh masok syurga..saya nak jadi bidadari yg tunggu awak..n there, i'll be yours forever...tapi, kalau awak pergi dulu??ye..saya sedih..tp saya pun akan doakan awak..insyaAllah..nanti awak tunggu la saya kt syurga k??mesti ramai bidadari tunggu awak kat sana..tapi, simpan la 1 tempat untuk saya k??saya nak jadi bidadari awak..





awak..maaf kan saya kalau ape yg saya buat n gtau ni mengguris hati awak..saya buat camni sbb saya sayang awak..saya xtau camne nak gtau awak..sebab tu saya taip kt sini..maaf sebab saya post kat sini..bukan nak bukak kburukan sendiri..at least mereka yang baca ni boleh jadikan kisah ni sbgai panduan..ramai kt luar sana kapel n buat macam2..saya takot nak post kat awak..tapi saya harap awak tergerak hati nak baca ni k..awak..dah nak subuh la..kejap lagi mesti Dia panggil saya..ingat tau..SAYA SAYANG AWAK ETERNALLY N INFINITY.. n saya tunggu awak jemput saya sebagai yg halal utk awak nanti k..<3<3<3


copyrigt from the facebook...


p/s : nk jadik yg halal ntuk d pegang,d pndang n segala d la

Tuesday, November 23, 2010

exam oo exam

assalamualaikum.......

agak2 da berjanggut x blog nie tggu aku update kan ek????ngee....kalo la blog nie bole bercakap,mo d campaknya aku k mna2 lubuk yg ada..jgn lubuk jong suda...jalan lubuk xpe..uma aku tu..hahaha....hari tu,dak2 uum nie wat la rombongan beramai2 balik..nk taw sbb pe??( lagi mo tnya ke???)mesti la sbb bnjir...
oppss...bukan sbb tu sbnarnya....hahaha...sebab yg asal,exam final kitorg d postpone la..caiit....berjanggut kambing yg ada kat kg aku nk nunggu final abes...so,lam kiraan aku ( yg x bape nk handal lam math nie) kira2 ny lam 5mggu gak la studyweeks kitorg...
lama tu...tapi xgak stdy...adoiii..pe nk jadik la dak2 zaman milo nie...erk..ada ke zman tu...hmm2..pape la...ngee...datang2,mula la kalut ngn ngadp buku..padan muka..sape suh xstdy kat uma...tapi...aku pon ada cite yg x gembira tyme balik kg ai tu..hmmm...arap2 pe yg terlintas d fikiran aku...xterjadi lagi wat masa nie...mtk jauh la..
back to the story......
aku x sabart nk tggu exam abes...lama ag...org da syok2 cuti..kitorg duk ngdap buku ag..tapi..xpe2..pastu ktorg cuti laaaamaaaa...oo yeaaaaah...hahaha..

k la...aku nk g membebel kat member aku lak..xreti2 nk balik ke....
(ngate org,aku pon sama daa)

adiooossss sintiagosss...


p/s : tingat aku kat kisah abg aku ngn jggut kesayangannya...^^

Thursday, October 28, 2010

tuuuut tuuut tuuut

alamaakkk!!!!


aku lak yg kena..adesss...=="..aku xmsg pon kata nya xigt la itu la...
ek eley..apa barang msg ngn kamoo..hakhak.....
tapi xjadik hal pon...biasa laa..ayat2 gtuh...huk alah..boo layan aaah...



woooooooooooooi!!!!!!!!
study laaaaa.....final is just around the corner....
hadoi2...........makin nk exam makin aku malas....citpodaaa...



p/s : da la..aku xde mood nk type ari nie

Tuesday, October 26, 2010

wooot woooot

adakah aku ngah desprate skangnie ek....adoiii.....payah aaaa....tu laa.juai mahai ag..padan muka..wakakak.tapi..tu laa....antara nk ngn xnk sama byk..agpon..kalo aku nk..ngn sapa..bukan duk ada yg tggu pon..haishh..payah bebeno....
da la blaja pon xtentu g....mggu dpan da stdy week..management 1 pa pon xbaca ag...very da excellent student..muahahaha.....aku ase blaja kat skola ag senang laa...
tapii..aku xmo masuk skola skg sbb dorg da mewajibkan sejarah kena lulus kalo x xpat sijil spm.........ngeee....oppss...jgn duk kata aku xlulus sejarah aaa..lulus laa..kredit uh tapi xla smpai A kan..haha....
btw..aku nk tdow....da lewat da nie....


p/s : blaja la sejarah ntuk kepentingan diri n negara

Thursday, October 21, 2010

eheemmm.....

heee...sumpah xtipuuu...
aku terkesima......tetiba ada persoalan muncul lam otak geliga aku.....
nape dy nk mtak balik no aku..adess...tu la lenkali org tnya awal2...nie x....lepas da abes sesi baru gedik2 nk tanya..padan muka ko.....hahahah.......tapi org salu ckp...setiap persoalan pasti ada jawapannyaa.....arrghhh.....bila la aku nk pat jawapan nie ek..tolong2!!!! aku nk kn jwapan skg gak...aargghhh!!! ko mang ske kan biar aku tertanya2....hish..ta ske tol aku...grrrrrr.....byk nyaaaaaaaaa persoalan..adoi...makk..help!!



p/s : saje ngade2 nk timbulkan persoalan...haha

Wednesday, October 20, 2010

bangunn!!!

pe kes ngn aku niey....
ya ALLAH.....semangat aku hilang...tataw ilang k mna.....tolong2!!!!!aku perlukan balik semangat aku....pleaseeee...bagi sesape yg da amek semangat aku..tolong pulangkan balik....aku merayu sgt2 neyh....aku tataw nk watpe skgnie...yang aku taw..aku nk semangat aku balik....kdg2 aku ase mcm xpenah blaja pon....pe yg d tnya..aku mang xley jawab..ya ALLAH..ap salah hamba Mu nie????kat mana lagi aku tersangkut....aku tataw samada aku ley carry k x paper2 yg seterusnyaaaa....hurmmm....
aku nk pnjam bahu sape2 kejap bole x????aku xnk pnjam lama..kejap je...aku xnk wat pape pon..aku janji..aku just nk pnjam bahu ntuk aku sandarkan kepala aku yg berat neyh...aku janji aku xkan mek masa yg sama....PROMISE!!!!kalo ada yg sanggup bagi pinjam...aku sgt2 berterima kasih kat org tu....pertolongan mu sgt2 sy hargai....sumpah xtipu..kepala aku berat sgt....aku nk nanges so beban aku akn kurang tapi aku da xpunya air mata ntuk aku alirkan..mcam2 yg duk bersarang lam pikiran aku skgnie..padahal bnda tuh kalo aku xmek kesah pon..xjadik masalah sebenarnyaa..tapi hakikatnya itu la aku..waaaaaaa....ske sgt mek kesah ngn bnda yg xyah aku mek kesah...



p/s : salah ke kalo aku pakai gtu?????(korg xde pe yg aku ada...cba kalo korg ad pe yg aku ad..konpem korg taw pe yg aku rasa bila org ckp gtu kt korg)

Tuesday, October 19, 2010

SaNggUpkaH AkU???

assalamualaikum....

ya ALLAH.....
nape aku lemah sgt????amat sukar ntuk aku time kenyataan yg aku alami...
dan aku maseh tertanya2...bila aku nk berubah????bila aku nk sedar dpd mimpi2 aku neyh...bangun laaaa!!!!!ko bukan lam alam mimpi la weey...ko duk kat alam nyata...pleaseeeee....pijak la d bumi yg nyata neyh...kuat2....


dah cukop!!!
nk taw x pe yg slalu aku ngadap sepnjang aku duk cni??

jeng3.....

tgk nie



nie la yg slalu aku baca...


yg nie jgn harap aku nk sentuh...hahah



penuhkan ampaian..nie satu ag aku pnya aktiviti..hahaha


p/s : t aku cita len lak ea....nk g dating2 lak...

Saturday, October 16, 2010

salam

ngeee....lama sudah x update blog kuh ini..
hurmmm..biar la...janji aku puas...sobssss...sedar xsedar da nk abes 1 sem aku kat uum nie.. ya ALLAH....cepatnya masa berlalu kan....aku wat blog nie sekadar suka suki je...
xkesah aa kalo xde yg baca....mgkin ag bagos kalo xde yg baca...
bole aku mencarut n merapu bagai lam neyh..haha..bahagia nya ase kan....mungkin gak aku bahagia tapi no points pon kalo aku nk bahagia2 neyh...
tah laa...aku pon ta paham pe yg aku alami skgnie.....
waaaa!!!
haa...pe laa..aku nk ckp sal len...bnda len lak yg aku bebel....
adoiii..
atceli nya...aku pelik!
betol2 pelik...nk taw ngape??sebab.....da mang aku pelik..hakhak..bongok!xde laa...aku xpaham cara layanan nya..hurmm....aku syok sendrik ke????ada kemungkinannya...tapi sape suh dy layan aku cmtuh kan...tapi lam masa yg sama..dy layan gak member aku cuma aku xpasti cane cara layanannya...bole x kalo aku nk assume yg dy layan lebih...(bole je) ngee... itu kan hak masing2 ntuk wat tanggapan.. bak kata sape tah yg aku blaja...kita ada hak ntuk menyuarakan pendapat...erkk....(ada kaitan ke??) wajar tak kalo aku ckp bahawasanya member aku tuh ada hati ngn c dy neyh???wajar ke x??jeng3.....hanya org yg taw je ada jawapan nie..ngeee....arghh..makin lama makin xpaham aku d buatnyaaa...sobsssss......

Friday, August 27, 2010

TaK PerNah TerLinTas Di FiKIraN

Assalamualaikum.......salam 1 Malaysia..salam 1 perpaduan...

ahakss....da mcm nk bagi ucapan je kan...haha..da lama aku x update bolg nie..bukanpe...xde masa la nk ngedit2.. heee...tu len kira aa....ermm..pe da aku nk bebel tadik???haa..da engat da..
gini...ari tu....aku saje gedik2 nk masuk koir...haha..nk test power la kononnya..
pastu aku pat part soprano...perghh....AAAAAAAAAAA
haha...tapi itu la kenangan manis aku semenjak aku duk kat uum nieyh...hee...
pastu...prektis la kononnya......lam smmgu gtu..kitorg kna g bertanding,,d pendekkan cita....sorg hamba ALLAH nie da tersalah tarikh...
pnya la kitorg selamba turun prektis...men sempoi2 je laa.....past abes j 1 lagu...jeng2...hamba ALLAH tu pon dtg ngn tergesa2 n btaw kitorg yg..." KORG!!PERTANDINGAN TU MALAM NIE!!" kitorg pon pe lagi...mang kalut aaa..
ngee...da la baju x iron g...umph3...muka pon x touch up ag...ayoooo!!
pnya la bergegas kitorg bersiap..turun2..kitorg yg cepat..=="
igtkan jitorg yg lambat..haha...apa daaa....mang muka berpeluh laa tyme tu...
sampai2...kitorg sempat ag prektis...tgk2 ada gak yg nyanyik sebijik mcm kitorg..cheh...tiru pnya org....seb bek gaya xsama...
then..sampaila turn kitorg...
aku nyanyik ngn penuh semangat...
hahaha...pastu..sampai la part ntuk umum sape pemenang...
kitorg mang da taw da...konpom xde harapan nk menang...da la dtg lambat...
sekali diumumkan " NAIB JOHAN DISANDANG OLEH......SME BANK!!"
WOW... sumpah xtipu! terkejut tahap gaban..pastu,.pe ag.."SME....BESAAAR PUNYA!!"3X
hahaha....


p/s : jgn marah ea hamba ALLAH itu..kami taw anda macamana...^^
 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona