Dana Sambung Study

Monday, August 6, 2012

Segmen " Di mana Anda Beraya Bersama Phat Corner Part 2'

Assalamualaikum.

Memandangkan akak Eyza Gojes Mojes nie rajin mengetag kecik dua tiga hari nie. Maka kecik pon mengjoinkan la diri. Mana nak taw kan, untung2 dapat tambah kawan lagi. Tak gitu? Heheh.



sape2 nak join, click banner atas nie :)

Meh kecik jawab meh, mana kecik beraya tahun nie.

Tadik ada jugak tanya mak. Mana nak beraya kan.. "Mie, mana kita beraya tahun nie? Kat sini jugak ke? Kenapa kita tak beraya kat kampung ke? Kita memang takde kampung ea?" **Soalan dah macam polis pencen.. Then, penuh dengan nada keibuannya beliau menjawab.. " Laa, tahun nie pon kita beraya kat sini la. Nie kan kampung kita." Tergaru-garu kejap kepala. Heheh, kecik dah tersengih kecomelan gaya kerang busuk. Dah tahu, lagi mau tanya kan.

Macam tahun2 yang sudah, kecik akan beraya bersama keluarga di Tanah Merah, Kelantan. Rumahku Syurgaku.. **Tetiba.. Aktiviti pulak, macam biasa. Pagi, lepas siap2 semua, kitaorang akan bergerak ke masjid untuk semayang sunat Aidilfitri, pehtu gerak ke kubur nenek, atuk sebelah abah. Dah siap semua tuh, baru balik rumah then beratur untuk bersalam-salaman plus adegan kutip duit raya bersama mereka yang telah bekerjaya.. Hikk.. Lepastuh, apalagi.. Sesi bergambar posing sakan laa. Ngee.. Dah makan-makan, kitorang gerak ke rumah sedara-sedara abah yang ada kat sini. Ikut turn la kan. Biasanya dalam 2 hari jugak. Lepas tu baru gerak ke kampung belah mak pulak. Then kitorang tunggu la sape2 yang nak datang rumah.. Hee :) Tapikan , since kecik punya rumah nie duk tepi jalan, maka takde la sangat suasana kekampungan. Sobss.. Nak main bunga api pon sesama kitorang aje. Kumpul kanak2 ribena yang ada tambah bapak2 ribena tuh, then main la dengan penuh syok sendiri..

Oke, itulah kisah di mana kecik beraya.. Oh, lama dah tak balik Terengganu. :(
Err, inche inspektor Shahab, kecik punya cerita nie menepati piawaian tak? hiikk

Kecik nak tag semua pembaca entry nie. :) Hihi..

14 orang sEdaNg MeRePek ^^:

Phat said...

jauh la plak klete br nak terjah hehe..anyway tq join ye selamat berpuasa & selamat menyambut hari raya aidilfitri

misz_eyza said...

owh nama pemilik blog nie kecik yer..mesti tuan dia pun kecik kan...

oh saya nak pi beraya rumah kecik boleh dak??? plishhhh saya minat sangat dengan kecik.

anggun said...

hai...kunjungan dr blog phat ni...kat manew pn beraye xpew janji bersama mak ayah n adik beradik kan...jemput dtg kew my blog...

anna_nana said...

@Phat
hiikk.. alaa.. meh la dtg. bila lagi nak terjah kan. kihkih.. sesama :)

anna_nana said...

@misz_eyza
aahh.. tuan dy kecikk sgt.. bole. sila laa. kalo dah minat, sila dtg bersama duit raya ye. maceehh

anna_nana said...

@anggun
yup2. betul tu.. oke, macehh sebab sudi dtg. japg kecik terjah awk pnya blog

Remy hazza said...

semoga berjaya......

anna_nana said...

@Remy hazza
kihkih.. mekasehh :)

afzalsukasuki said...

laaa singkat je kecik?ni citer raya deepavali ke.. raya aidilfitri?haha

anna_nana said...

@afzalsukasuki
grr.. pendek2 ckup. kihkih. nie raya tahun baru cina laa.. shhh

tirahzairi said...

jgn lpa mai umah tirah yer...hihi

anamizu kaito said...

hai Kecik.. hehe.. owhhh beraya kat kelantan.. jauh gak tu dr cik ana.. hehe.. cik ana dtg dr segmen Phat jugak :)








slm ramadhan,
cik ana

Ismi Iman said...

http://mimbarhatiku.blogspot.com/2012/08/segmen-di-mana-anda-beraya-pada-tahun.html

dri segmen sme..owh insyallah thn depan kite geng la raya kelantan tapi kt ketereh

Faizul Osman said...

satu je nak cakap... raya kat kampung memang best...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/08/menu-idaman-di-bulan-ramadhan-3.html

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona