Dana Sambung Study

Wednesday, January 11, 2012

Jodoh Dan Takdir




gambar sumber ihsan inche google



Assalamualaikum


Selalu aku berdoa kepada Yang Maha Esa
Moga dikurnia seorang ratu di jiwa
Tempat untuk kuluahkan segala rasa
Perasaan yg tersimpan seribu satu makna

Di kala aku keseorangan
dia penghibur dan jua peneman
hati yg sayu tidak kesepian
duka dan lara tiada keresahan

Ya Allah tidak ku pinta yg menawan
tidak kuharap yg hartawan
bukan jua kerna kedudukan
cuma kudamba insan yang sepadan

Kasihnya sejati bukannya kerna paksaan 
biarpun derita yg menjadi rintangan
ketulusannya yg tiada bandingan
tercipta ayu indahnya peribadi insan

-MISK-

korang penah terfikir tak siapa sebenarnya jodoh korang?ustazah aku ada pesan zaman aku ribena dulu, dia kata kalau awak nak jodoh yang baik, awak patut start berdoa pada ketika awak berada di tingkatan dua lagi.

#sepatutnya ada lagu tapi disebabkan masalah2 tertentu, aku terpaksa buang..

p/s : macamana boleh terlari entry nieh..patot keluar pasal exam pada 10/01/2012..haish..postpone later laa..

7 orang sEdaNg MeRePek ^^:

Roy Boroy said...

zaman ribena? -__-"

Princess Fiona Bini Shrek said...

@Roy Boroy
yela pun abg roy~ adoi =.=

misz_eyza said...

haishhh lately nie soal megi cintan jerrr...(^_^)

Cik Gee said...

kalau awok nak jodoh yang baik, awok kena berubah jadi baik dulu..

abah gee cakap. hehe.. (:

Princess Fiona Bini Shrek said...

@misz_eyza
alaa...hehe..bermusim la kakak..:P

Princess Fiona Bini Shrek said...

@Cik Gee
mak kecik pon ada cakap mcm tuh..sobss

Cik Gee said...

nyata org tua lebih memahami.. dorg terlebih dulu makan garam kan.. :)

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona