Dana Sambung Study

Tuesday, May 31, 2011

NAk Itu TaPi TaK NaK InI

orang kata nama kita melambangkan kita..betol ke??? hurmm...aku rasa la kan xsemuanya gtu..betol x? ada yang nama nya mempunyai maksud yang teramat baik, tapi dari segi perangai..hurmm..tapi siapa tahu kan suatu hari nanti..perangainya seiring dengan namanya..mudah-mudahan..amiiinn..=))
oke..itu sekadar mukaddimah aku je d pagi hari nie..hekhek..serius x??oke2, jangan la marah..tetiba aku rasa macam aku nak buat intro yang ala2 serius gtu..hekhek..^^ v. aku suka ngan template baru blog aku..yeay!! ahaha..syok sendiri...=.=" dah2..berhenti melalut..*oyait..T_T*



kita nak orang paham kita tapi penah tak kita cuba untuk paham diri kita sendiri n jugak diri org tuh???
kita nak orang terima kita seadanya tapi penah tak kita terima diri sendiri serta diri mereka??
kita nak orang memenuhi setiap tuntutan kita tapi adakah kita penah penuhi tuntutan mereka??
kita jugak nak orang hargai kita tapi penah ke kita berbuat demikian??
kita tak suka orang marah kita tanpa hala tapi pernah tak kita marah orang tanpa sebab??


banyak lagi sebenarnya yang kita nk itu tapi kita xbuat ini dalam hidup kita..kita hanya reti dan mahukan orang menurut segala permintaan kita bagai tapi pada hakikatnya kita tak pernah bahkan jarang sekali yang berbuat demikian..dear silent readers n members, setiap permintaan ada pengorbanannya. if kita nk sesuatu kita perlu korbankan sesuatu..kadangkala kita sering mengeluh : " kenapa la dia buat macamnie kat aku??" ," kenapa dia xleyh time aku seadanya??" , " dah nak sgt pergi kan..pergi laa" and etc..sedarkah kita bahawasanya mostly yang berlaku adalah disebabkan diri kita sendiri..tidak banyak, sedikit pasti tercalit jua kesalahan yang telah kita lakukan..
 aku sendiri pernah alami situasi ini dan rata2 kalau kita tanya pasti ramai yang diam tanpa menjawab persoalan yang ditanya..kenapa? hanya mereka yg berbuat demikian ada jawapannya. kalau kita yang menawarkan diri untuk melakukan sesuatu usah la merungut di belakang hari.penah tak terpikir perasaan orang yang tahu bila kita merungut bagai?? kita pon kalo bole tamo bnda tuh berlaku kan..jadik..bila kita xnk ianya berlaku..usahla lakukannya..dan buatla seadanya..kita kena ingat akan hukum karma..kita tolong orang...orang akan tolong kita balik..kita benci orang...lagi la orang benci kita..kita gembirakan hati orang.orang akan gembirakan balik hati kita bila kita sedih...=) ingat! hukum karma itu ada..dan hukum ALLAH itu yang pasti..
 sepertimana entry2 aku yang sebelum nie..aku penah katakan bahawa jangan nk menilai seseorang itu sebelum kita betul2 mengenalinya...x semua first impression kita tu betol..adakala nya salah jua sebab kita nie hanyalah hamba sahaya...dan! kita xleyh nk gunakan seseorang itu demi kepentingan diri kita sendiri..tak baik nama nya tuh..cuba bayangkan kita berada d tempat mereka yang menjadik mangsa..perit taw! mungkin sekarang ini kita bahagia sebab kita ada ramai kawan yang sentiasa bersama kita..tapi who knows one day mereka semua tuh x ada ngn kita bila kita susah..=) so...renung2 kan dan selamat beramal! * pesanan ntuk diri sendiri dan semua kawan2 =)*


hahaha..harusla aku menjadi skema macamnie...


p/s : nak carik keje...=)

1 orang sEdaNg MeRePek ^^:

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona