Dana Sambung Study

Wednesday, October 12, 2011

C.I.N.T.A


apa maknanya CINTA?adakah ianya seperti gambar di atas..perlu ada yang merana kerana CINTA?sempitkah makna CINTA itu??



atau CINTA itu akan sentiasa bahagia seperti di alam fantasi aka movies,novels etc??betul ke CINTA akan membuatkan kita berada di awangan?



ada yang berpendapat CINTA itu KEHIDUPAN..


semuanya bergantung kepada cara kita menilai CINTA itu sendiri..
kalau negatif nilaiannya, maka NEGATIF lah CINTA itu..
kalau sebaliknya, maka CINTA akan menjadi sesuatu yang indah..
tepuk dada tanyalah iman..



p/s : oh2..macamna nie?tak terurus dah!




19 orang sEdaNg MeRePek ^^:

sis92 said...

ckp psl cinta sampai bila pun tak habis
jmput dtg n folo ke blog :)

fiezah91 said...

Cinta ni pelbagai sebenarnya. Macam2 pengertian cinta tu. Ikut setiap individu nak tafsir cinta tu macam mana. ngeee.. Cinta Allah, mak ayah, dan keluarga lagik best :)

Amirul Aqiim said...

cinta akan membuatkan kita berada di awangan :)

ChaCha said...

besar mkna cinta tu yang...

KeChIk said...

@sis92
opkos..cinta itu kan anugerah..^^

KeChIk said...

@fiezah91
yup2..kan2..itu betol fizahh...^^

KeChIk said...

@Amirul Aqiim

itu awak je aqim..kecik x...haha :P

KeChIk said...

@ChaCha
kan cha kan..luas maknanya..=)

♥Aien Najwa♥ said...

cinte mmg indah..tapi dgn kejujuran & keikhlasan, akan menjadi lebih indah..=)

KeChIk said...

@♥Aien Najwa♥

yup2..cinta itu memang suatu perkara yang amat indah..^^

Amir Baker said...

comey bebeno si domo tu. hehe

KeChIk said...

@Amir Baker
kan..bila la org nak bagi kat kecik si mr domo2 tuh..haha :P

Iwanski said...

sayang dan disayangi.. =)

kunci locker said...

knp la sejak akhir2 ni byk sgt la blog tulis psl cinta...ni yg wtkn lock terasa nk cr awek ni...hahah

KeChIk said...

@Iwanski

yup2..sy setuju! kehkeh

KeChIk said...

@kunci locker

haha..dy kan musim...ayokk..nak carik awek ea??sila2..:P

Iwanski said...

Peliharalah solatmu kerana cinta kepadaNya adalah kekal abadi.. dan cintailah insani diatas pengertian cintamu pada Ilahi...

cucu umie said...

wah..dah pandai tulis cinta lah nek nie..huhuhuhu

KeChIk said...

@cucu umie
nie suma bljaq dari atok la...hikhik :P

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona