Dana Sambung Study

Friday, October 21, 2011

HANYA KERANA AKU SEORANG INSAN

adakah disebabkan hanya kerana aku seorang insan yang serba kekurangan
kamu boleh melakukan segala-galanya?
adakah disebabkan hanya kerana aku seorang insan yang tidak pernah bersuara
kamu boleh buat endah tak endah?
adakah disebabkan hanya kerana aku seorang insan yang lain dari insan lain
kamu berhak bertindak seperti itu?




Mungkin aku KASAR tapi dalam kasar aku ada lembutnya
Mungkin aku LEMBUT tapi dalam lembut aku ada kasarnya
Mungkin aku LEMAH tapi dalam lemah aku ada kuatnya
Mungkin aku KUAT tapi dalam kuat aku ada lemahnya
Mungkin aku MANJA tapi dalam manja aku ada egonya
Mungkin aku EGO tapi dalam ego aku ada manjanya
JANGAN pandang aku hanya dari satu segi
tapi pandanglah aku dari variasi sudut
JANGAN cuba bermain emosi dengan aku kerana emosi aku tidak macam kamu
aku boleh berubah dalam sekelip mata..
apa yang aku pinta..TOLONG..tolong mengerti aku jua..
aku masih seorang MANUSIA yang serba kekurangan seperti kamu
JANGAN bersikap seolah-olah hanya aku yang bersalah
aku SEDAR aku bukan seperti kamu tapi adakah disebabkan kekuranganku ini,kamu boleh memperlekehkan aku??
aku hanya mampu BERDIAM DIRI bilamana kata2ku tidak diendah..
aku MINTA MAAF andai suatu hari nanti aku bukan lagi seperti yang kamu kenali..
dan aku turut MEMOHON MAAF sebab aku luahkan di medium ini..
berjuta TERIMA KASIH aku ucapkan sebab pernah menjadi 
TELINGA aku ketika aku dalam mood bercakap
MATA aku di saat aku malas nak tengok
BAHU untuk aku bersandar bila aku penat
TANGAN untuk memegang barang2 aku ketika aku shopping
KAKI untuk meneman aku ke mana2 sahaja
MULUT untuk teman aku bergossip
dan untuk segala kebaikan yang pernah kamu lakukan untuk diri ini..
aku tidak mempunyai apa2 untuk membalas JASA kamu..cuma hanya sekalung DOA yang mampu kuutuskan..
dan lagi sekali aku MINTA MAAF  andai selepas ini aku bukan lagi seperti yang kau KENAL.....
CUKUPLAH hanya aku yang sering MENGALAH...
JIKA ini pilihan kamu..
teruskanlah...aku tidak akan MENGHALANG walau sebesar zarah..

AKU HANYALAH INSAN BIASA YANG TAK MUNGKIN TERLEPAS DARIPADA MELAKUKAN SEBARANG KESALAHAN....
p/s : haip2..jangan duk pikir bukan2 yo..*nak tukar nama from kecik = akan difikirkan*

10 orang sEdaNg MeRePek ^^:

fiezah91 said...

aha, apasal ni kecik? meyh citer meyh. hehe.

pst, tak payah la tukar nama. nanti x best lak.nak panggil sapa pulak kecik lepas ni. ekeke

KeChIk said...

tade apa pon la..sekadar luahan aje..=)

laa..abes tuh ramai sgt yg guna nama kecik...xde special da..:P

ChaCha said...

biarlah dgn diorg...kita buat hal kita sdah...

✿ Cik Nisa ✿ said...

sgt mndalam makna disebalik semua kata2 tu ^^

mohd sasuke said...

kecik bermonolog..hehe

Princess Fiona Bini Shrek said...

@ChaCha
mind our own business kan.=)

Princess Fiona Bini Shrek said...

@✿ Cik Nisa ✿
yup..ada makna tersirat..pandai pon nisa! hehe

Princess Fiona Bini Shrek said...

@mohd sasuke

grr..princess fiona oke..haha :P

Pondok Usang said...

insan - yanzent

Princess Fiona Bini Shrek said...

@Pondok Usang

maksudnya??

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona