Dana Sambung Study

Thursday, January 6, 2011

salah mereka ke??

Assalamualaikum..
piiin piin.....oke..skrg aku gila ngn bunyik hon aku....wee~ piin piin.. erk....abaikan...korang semua apa khabar??
erm..nie nk tnya..ank buah kamoo ape khabar CAer?? harap2 xde apa yg berlaku kat ank buah caer ek..insya ALLAH....malam pagi nie aku nk berceloteh pasal mentaliti orang kita....alamak! jgn la amek serius sgt..takut lak aku nk type entry nie bila korang serius...oke..oke..cool down..tarik nafas dalam2 pastu lepas slow2..da oke?
orait...meh aku sambung penulisan aku...bila aku pandang sekelilingkan..aku tengok..kehidupan kita nie masih lagi d pisahkan oleh kasta2 yg kita sendiri wujudkan.. xcaya?? cuba korang tengok tempat korang..



maseh inche google
kalau yang berbadan besar..mesti dihina,xmo kawan n blablabla...salah ke kalo dorang berbadan besar?? dorang pon still seorang manusia yang punya hati perasaan kan..korang taw x??bila orang duk kutuk2 pasal fizikal mereka, lama kelamaan tahap keyakinan dorang akan berkurangan..ulang tayang..BERKURANGAN..sedangkan mereka  ada kelebihan mereka tersendiri yang mana,mungkin kita xde kelebihan itu..cuba korang bayangkan korang berada kat tempat dorang..nk pakai apa,nk pegi mana sume kena fikir masak2..sebab apa??sebab kalo tersalah langkah,mereka akan dikenakan seenak2nya secukup2nya..kan
ada contoh  berita yang berlaku tahun lepas..seorang lelaki  kena masuk hospital sebab terjatuh lepas keluar tandas...kehidupan dia kebanyakkannya dihabiskan di dalam bilik..nie suma gara2 tertekan dgn kehidupan..

lepastu,bagi yang  kurang berpelajaran..mereka turut disisihkan..kenapa??kerana bagi orang ramai,orang yg berpendidikan tinggi lebih bijak dalam mengatur kehidupan..sedangkan bagi yang kurang berpelajaran,mereka tiada masa depan yang tetap..bagi orang ramai,cara pemikiran juga lain..semestinya lain,kerana yg high educated telah bercampur gaul n telah dididik TETAPI yg low educated hanya berlandaskan pengalaman2 mereka..
seterusnya..kecantikan..erk..bab nie subjektif ckit..tapi,,aku cakap secara umum la ek..pada kebiasaannya..org yg cantik wajahnya,sering mendapat pekerjaan,mendapat cinta hati n so on..berbeza dgn yg org yg kurang cantik..ada diantara mereka sanggup berhabis riban2 semata-mata untuk kelihatan cantik,kurangkan ejekan n nk dapatkan pekerjaan..

salah mereka ke kalo jadi macamnie??????

janganlah wujudkan kasta2 yg sebegini..kitakan semuanya sama..yg berbeza d pandangan ALLAH adalah iman kita..betol x??terimala setiap insan tu dgn seadanya..bagi yg berkemampuan,apa salahnya bantu yg kurang berkemampuan n jangan la ego ntuk mengaku kesilapan..-->* erk..xde kaitan ngn entry* hiikhikk..
oh ya..bagi empunya diri..bersyukur la ngn apa yg kita ada..

entry nie tiada kaitan antara yg maseh hidup @ telah meninggal dunia..
p/s : nk g jenjalan jap.,:)

0 orang sEdaNg MeRePek ^^:

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona