Dana Sambung Study

Wednesday, February 9, 2011

luas maknanya...=)

Assalamualaikum..piiiiiiin piiiiiiiin..
ahaks..ada org pening ngn piin piin aku..ololololo..jgn la pening2 keh...cool beb cool.....kalo pening gak..makan la actifast...=P * oke, merapu sudah*
apa aku nk merapu kali nie ea...erm...pikir punya pikir...haa!! aku da dapat..jeng..jeng..jeng...
*oit! igt nie James Bond ke?* ah..suka aty la..hikhik....oke2..sorry sebab melalut..aku nk story pasal kecantikan..bole x geng???bole ke x??????!? bole..haa..bagus2...sayang ko lebih..
pada pendapat korang kan..APA ITU CANTIK??
sebelum aku jawab..meh aku buh beberapa jawapan dari member2 aku...


  1. aku pon xde jwapan ntuk soklan itu
  2. cantik itu subjektif
  3. dalaman,tutur kata,tingkah laku,keimanan,luaran penting juga,tapi kepandaian kte menjaga kecantikan dengan betol..huhu
  4. cantik 2 indah la org tgk dari segi paras rupa mahupon akhlak seseorang... keindahan
  5. kalo bg ppa cntek 2 sgt subjektif.stiap owg ad persepsi msg tp tok ppa kalo ppa nk akui sowg gurl 2 cntek ppa nk yg luarn n dlmn dye nmpk lmbt j cnth nye pompuan yg natural x make up mke dye kalo pky make up pown lmbt j mcm 2 ahh n plg pntg dlmn dye lembut cth gurl yg cntek bg ppa lisa surihani dye natural ngan makeup sme j pas 2 dye lmh lmbt j cair j tgk cam 2 ahh..
  6. cantik itu budi pekerti n sifat seseorang yg bergelar perempuan
  7. cantik tuh mang la teramat subjektif..kita kata org tuh cantik..org lain kata sebaliknya..tapi yg penting sifat murni seseorg itu ngn masyarakat sekeliling. once rohani kita baek, insya ALLAH fizikal kita turut terusik..
  8. sedap mata memandang laa..
  9. sesuatu yg indah n sgt menarik bila d pandang..
itulah sedikit sebyk jawapan dari mmber2 yg ku syangi..setiap org len persepsinya ttg cantik..bagi aku sndrik..cantik terlampau luas mkna nya..kdg2 bagi aku..kita xleyh nk rungkai mkna cantik itu dgn kata2..cantik itu adakalanya timbul dgn sndri bila dalaman seseorg individu tu baik..xperlu untuk kita pakai make up setebal tepung gomak,berpakaian seksi semata2 untuk kelihatan cantik..masing2 ada cara masing2 ntuk mempamerkan kecantikan itu.. sekiranya anda mempunyai kecantikan wajah, bersyukurlah dengan kurniaan ALLAH sbb tak semua org dpat anugerah itu dan janganlah anda sombong serta bongkak dgn kecantikan anda..
disebalik kecantikan anda,pasti terselit kekurangan anda..begitu juga yg menganggap diri nya kurang cantik,pasti ada kelebihan yang ALLAH kurniakan kepada mu..ianya bergantung kepada diri kita bagaimana untuk kita temui kelebihan kita..memang! lelaki gemarkan kecantikan n akan mudah tertarik dgn kecantikan itu..tapi itu tidak bermakna mereka hanya mencari org2 yg cantik je..xcaye? tgk la sekeliling anda dan anda pasti akan dapat jawapn nya.
TUHAN ITU MAHA ADIL..sekiranya DIA xbagi kita kelebihan pada paras rupa..DIA bagi kita kelebihan yang orang lain xde..kita nie hanyalah hamba yg serba kekurangan n alangkah eloknya kita cuba baiki kekurangan n menuju ke arah kesempurnaan..xgtu??
hehe..terasa skema lak..tade la..aku hanya share ngn korang2 je..aku lagi suka aku gni..xla cantik pon tapi aku ada kelebihan gak..=)
kalo aku cantik,mesti aku memilih kawan kan..
kalo aku lawa,mesti aku akn sentiasa kena kacau ngn budak2 nakal..
kalo aku cantik,mesti org hnya nk berkwan sbab kecantikan aku..kalo d tkdirkan aku kemalangan,n muka aku cacat,adakah mereka akan masih berkawan ngn aku?
kalo aku cantik,mesti aku kena sibuk2 jaga penampilan agar sering nmpak lawa pada pndngn mata kasar..
kalo aku lawa,mesti duit aku cepat habis sebab aku nk berbelanja lebih dekat barang2 kosmetik n bagai
so,bila aku lam keadaan gini..aku bersyukur sebab aku masih dikurniakan fizikal yg sempurna..DAN..aku nk buktikan bahawasanya cantik bukanlah semata2 bergantung kepada paras rupa..tiada guna kalo kita cantik luaran tapi dada kita kosong tanpa ilmu.. =)
CANTIK ITU LUAS MAKNANYA....
jadik jgn sempitkan fikiran anda dgn cantik itu hanya utk fizikal semata2...k la..panjang beno da aku bebel neyh..jumpa g keh..nk g mkan lak...lastly..thanks to all my frens yg sudi jawab soklan kuh...syg kamoo sume la..=)


p/s : ibarat magnet...hikhikhik


11 orang sEdaNg MeRePek ^^:

Anonymous said...

tls nme ppa plak...ishk malu ahh ppa..hahhahah..ppa bg jwpn mrpk j...tp plg pntg...xde yg tertggl 2...g00d j0b!!!!

Anonymous said...

cantik itu anugerah Allah...cantik itu datang nya dari dalm jiwa n hati budi seseorang...jadi perindahkan dalaman secara langsung luaran pun akan jadi cantik juga....syafiena pun cantik jgk...=]

kechik yg comey said...

ppa ~ hikhik...alaa...bukan selalu..mekaseh ye ppa..

inche anonymous ~ saya stju dgn anda..walopon sy xkenal sape anda..
thnks ye...=)

myhatiku said...

everything is chantek..but chantek is not everything..ehe=)

kechik yg comey said...

yeah!
gimme 5 cepat..ahaks

miss eyes!! said...

cantik uh subjektif,,susa nk huraikan kecantikan sesorg,,kadang2 muke cantik tp perangai plak,,kadang name cantek tp ee,,xley blah,,haha,,so susa nk describe pe uh cantek,,haha

kechik yg comey said...

miss eyes ~ yuup...cantik mang teramat la subjektif...

Mr. TN_SkY said...

hehehe :-D nice2..tips kecantikan? alamak sky slh msuk? hee..:-p for me cantik itu ada pada mata semua org..dan cara definisinya berbeza :-D

aa..wow..betul2 panjang entry dye lately nie hehe :-p

SEDARLAH..ADAKAH BENAR KITA SAYANGKAN IBU BAPA KITA?

kechik yg comey said...

sky ~ erk...kan da ckp..moood malas dah hilang..=P

nk share ke tips kecantikan?bole2..hehe

Mr. TN_SkY said...

hahaha..yekew? skunk nie kuman rajin masuk eh? kompom2 lau exam time nie boleh skor kan? haha :-p

err..tips kecantikan? SkY tak pandai bab2 nie hehe
Diterima Menyertai 100 Penulis Editor!

kechik yg comey said...

erk..gamak nya kuman rajin tuh da d mansuhkan oleh gent2 assgnmnt laa...tu yg xde entry baru...ahaks..
kalo ada exam tyme..kompem... =P

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona