Dana Sambung Study

Monday, February 7, 2011

yang mana satu??

Assalamamualaikum....
pin pin... * minyak xde*
selamat tgahari korang sume.....
sehatkah anda d hari ini..harap2 korang sume sehat ea..kalo xsehat,jgn carik aku,
tapi carik la doktor.. =)
nie aku nk tanya la kan..
patot ke kita pilih kawan berdasarkan rupa paras??
KAWAN...
rasanya xperlu la kot ntuk pilih kawan berdasarkan rupa paras...
dan jugak..kita tak boleh nk hakimi seseorang itu kalo kita tak kenal dirinya.
betul tak?
mungkin pada zahirnya,kita nampak dia seorang yg gedik.manja atau sebagainya lah..
tapi pada hakikatnya,kita belum kenal bgaimanakah dirinya yg sebenar..
atau apa faktor yg membuatkan diri nya jadik gitu..
ok fine!
kita mang tak boleh nk lari dari menghakimi seseorang itu..
tapi apa salahnya,kita buat tanggapan pertama yg positif ttg dirinya..
dan cuba la berkawan ngn dirinya..
lepas anda dah berkawan,baru la anda boleh menilai dirinya..
diulangi.
MENILAI bukan MENGHAKIMI
siapa kita untuk menghakimi ciptaan ALLAH..
cuma pesanan aku kepada kawan2 yang kat luar sana
ataupun di mana saja anda berada..
janganlah anda menjadi talam dua muka
dan jangan khianati kawan anda bila dy da bagi sepenuh kepercayaan kepada kita..
=)
k la..sambung merapu d len waktu lak...
wee~~
semoga bertemu lagi....


p/s : sekadar teman d kala sunyi atau teman tapi mesra??

2 orang sEdaNg MeRePek ^^:

FariehanIbrahim [LBC] said...

berkawan biar beribu, bercinta biar pd yg 1. ^^,

kechik yg comey said...

betol2...
setia pada yg satu..ekekke =)

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona