Dana Sambung Study

Thursday, December 23, 2010

^^..CeRiTErA ku...^^

Assalamualaikum...

setelah berjalan kaki sejauh ........erk...xreti la nk ukur jarak..tapi pe yg bole aku btaw....jarak dy mcm dari blok A1 ke library KMPP..hah..gtu la jarak dy lebih kurang..aku g n balik taw...nk wat cane..lesen keta xde ntuk aku tekan pedal mnyk keta ntuk ke mana2..bhahaha....past membeli belah makanan...(g sebab kechik lapa seno ny)
balik uma la..pe lagi..adess..sepanjang perjalanan tu...mcm2 yg aku tgok..hurm..ak pandang langit..hanya ada 1 bintang yg menghiasi dada langit..bintang len segan nk muncul kowt..ahaks..then..aku pon pndang sekeliling..hurm..xbanyak yg berubah rupa nya kampung aku nie..dengan perihal pengguna-pengguna jalan raya yang kurang kesedaran tentang keselamatan..chewah..gaya macam aku nie tggi kesedaran nya..mana x nya..cuba korang bayangkan ea..nek moto..dua org..kai topi keledar..(ap yg salahnya dorang?)
okei..yg menjadik kesalahan trafiknya d sini ialah moto diorang xde lampu depan..bahaya tu..
yang lagi satu moto lak xde lampu belakang..pon bahaya jugaak...
syok pat ngap murtabak besar!!!haha


haa..kisah pagi tadi pulak..aku ke kedai ntuk beli sarapan...(keje keluar aje kamoo nie..cuba la masak) xleyh nk masak sebab xcukup bahan..heheh...jalan2 smbil menghirup udara yang nyaman..sambil2 tu ada mata yg menjeling ke arahku..(menjeling-menjeling,ku bertentang)..hish..xpenah tgk aku k??k pakaian aku pelik sgt??
so,smpai la aku k kedai yg d tuju..memandangkan tuan kedai tu kenai aku neyh sape,macam2 la yg disoalnya smpai  xdan aku nk mengorder makanan aku...sabaq ja la...seb bek aku bole jawab..kalo x,naya  beb! part yg aku xbape suka bila org2 yg penuh pengalaman ini bukak kisah sal family aku..ayoyoyo..pakcik n makcik..kot ya pon..jgn la story depan saya..mana la sy nk taw pe yg pakcik n mkcik duk cakap...
so..aku pon hanya tersenyum kambing sebab aku tataw nk cakap pe da..masa nk balik..acik tadik tnya..balik nie bawak anak k?nganga aku!pe dy acik??anak?haa..nie mesti tertuko aku ngn kakak aku nie..aisehman..bole lak tuko2..len la sy ngn akak sy tu..dy kaler putih..sy kaler itam..seb bek dy cepat sedar.."eh,nie naa..bukan anis..nk wt cne ank banak ckgu nor sume muka sama"...(sama ea)
sampai2 uma..aku kena kuar agy sebab nk kena g beli kue lak..ayoyo..jalan lagi...kurus aku jap..
(kurus k??)..kat kedai nie xbyk songeh sgt sebab acik nie xbape nk cam org..tapi kalo akak aku yg ag sorg mang dy kenai..pe la naseb aku...sering dibayangi oleh bayangan akak kesayangan ku..xpe..i dont count where...bila balik...aku wat muka xbersalah..haha..byk gak la aku beli kue tadik..egt nk mkn tyme nk tgk tv..skali tgok2..ada kue apam je..okei..nmpaknya,mak aku da ngap dulu..hahah..padan muka..sape suh lambat sgt..so..the moral of story..manis2kan la muka..jadi org akan perasan akan kehadiran anda

hahah..itu la ceritera aku pada hari ini...^^


p/s : JOM..KONGSI AZAM ANDA..XKIRA NTUK MASA DEPAN ATAU TAHUN NIE ATAUPUN YG MASIH LOM TERLAKSANA

0 orang sEdaNg MeRePek ^^:

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona