Dana Sambung Study

Tuesday, December 21, 2010

MaSa UntUk Aku LAksAnaKAn HoBiku YaNg 1 Nie



Assalamualaikum n salam 1 Malaysia..

apa khabar org kampung??lama sudah xberjumpa..kirim-kirimlah berita, janganlah senyap sahaja...


tyme kecik2 dulu,aku ske nyanyik lagu nie kalo aku da rasa bosan tahap gaban..xtaw la nape aku ske ngn lagu nie..maybe sebab aku nie xde kampung..eh, maksud aku..nenek n atok da xde...huhu..so, dari kecik agy la aku xbpe nk rase suasana kampung yang sebenar..alah,yg macam korg rase tu la..mesti syok kan????bek korg jawab syok...hahaha...

bila la ek aku nk ase suasana kampung yang sebenar??hurmm...hope that i'll feel it..=)

erk..bytheway..aku bukan nk merepek sal bnda nie..ades..larik tajuk lak...umph2...
okei2,kita kembali ke motif asal aku..aku kan ada hobi yg ske blebe @
lam bahasa Melayu yg betol nya..aku ske ntuk berleter @ pape yg seangkatan dengannya la senang cita..kawan2 ngn mak aku mang da masak sangat da ngn perangai aku yg satu nie..tapi!! jangan xtahu lak..aku nie pon ada mood2 nya gak..kalo da dtg mood aku xmo bercakap ngn org..korg cakap la byk mana pon ngn aku,mang aku xkan bukak mulut la ntuk menjawab pe yg korg btaw..ngee..buruk beno bunyik nya kan...

haa sudah1 larik topik agy!!

okei2..kita masuk lane balik...cita dy gini..pagi tadik aku teman la mak aku g balai polis..alah.ada la hal nya ckit..xperlu taw pon yg tu...then..aku nie yg sememangnya nga lam mood moody tyme uh wat tataw j la..aku ngn mak aku n sedara aku pon masuk la kat incik polis tu.nk sahkan report..blablablabla...yang aku xtahan kat cni...ya ALLAH!!! muka kerek nk mati! geram aku..seb bek tadik aku kai flat sandal..kalo aku kai wedges,mo aku pelekung incik polis tadik..da la muka kerek,ckap pon mcm ap je..hoh..cuba la tyme cakap uh pandang kitorg nyeh haa..eleyh..mcm la ko xpenah wat salah..geram aku!nie x,smbil ckp,duk pndang luar la,pndang tah pape tah..da lagu kat fon,jiwang yg teramat...lupa lak aku tajuk lagu uh..grrrr..mang aku wat dosa kering la hari nie..xske ah!

then dtg la bos dy...nk taw pe yg aku nmpak??????aku nmpak incik pgwai polis uh hisap rokok??apa kes nie cik??incik pegawai polis sndrik pon isap rokok..tapi beliau hisap jap j la..
past dy duk potpetpotpet..aku pon tggu la kt luar..so,incik polis yg berlagak macho tadik pon kuar la ngn bgga nya..pe yg aku ase nk baling sgt2 kusi yg ad uh..dy ngn selamba nya hisap ROKOK!! ya ALLAH..pe la nk jadik..bukan tu je..nek moto pon xde no plat kat depan..
hish..mang berintegriti...wahai incik2 polis..bendungla gejala hisap rokok dalam kalangan pegawai anda dulu..saya bukan nk tunjuk pndai pe tah lagi nk mengajar incik2 skalian..tapi cuba anda sume renungkan..kita xnak org buat bnda2 tersebut tapi kita sendiri yg buat perkara tu..apabila berlaku nya perkara sedemikian,cne org nk ikt??letak la gambar penyakit2 yg bagai kat kulit kotak rokok tu,naikkan la cukai rokok..org awam xkan hiraukan sebab yg melarang itu pon buat jugak..bersihkan la nama baik anda sume selaku wira negara...

betol la kan pe yg aku duk bebel??aku bukan nk salahkan mana2 pihak just nk bagi peringatan aje..kan ke kita sbgai manusia neyh sememangnya perlu saling ingat mengingati..



n aku nk bebel sal 1 prka agy..

hurm..kepada insan yg pernah aku gado n sygi suatu msa dulu...aku masih pegang kata2 mu..n aku rase xperlu la aku mention nya kat cni..tapi perlahan2 aku rase aku xperlu pegang kpada kata2 itu kerana sesungguhnya kita hanya la seorg insan d medan pengembaraan..thanks sebab cuba ntuk mengubah aku ntuk menjadi insan yg lebih baik n xdapat aku nk sembunyi hakikatny..memang mulut aku mengatakan aku BENCI kamo! tapi sebaliknya berlaku lam hati ini..namun aku sedar..aku yg mencetuskan nya..ada sebab nya mengapa aku buat sebegitu rupa..biarlah hanya aku yg mengetahui sebab nya..n aku faham knapa kamoo melayan aku camnie..thanks once again sebab da menyedarkan aku ntuk kembali k alam nyata..aku cuba my best ntuk tidak mempedulik kan dirimu namun ternyata aku gagal..lemahkan diri ku ini??



aku x ingin berpegang kepada sampan yg hnya d ikat ngn tali yg sudah rapuh kerana aku takut sekiranya tali itu sudah tidak kuat ikatannya,sudah tentu sampan itu akan hanyut n tali itu akn tenggelam dalam air..aku xmo bnda itu berlaku lagi. maafkan aku..bukan aku xmahu mempercayai kata2 mu tapi pengalaman telah mengajar aku ntuk lebih berhati2 pada masa akn datang n insya ALLAH aku akn lebih tabah n usahla kamoo pedulik kan diri ku ini..

aku harap kamoo dapat realisasikan impian kamoo ntuk berada d kemuncak menara gading..hanya seusai doa yg dapat aku utuskan sebagai pengganti diriku.. semoga berjaya!! aku doakan agar kamoo akn berjumpa dgn insan yg menyayangi mu lebih dari diri ini,yg baik budi pekerti nya n yg setaraf ngn dirimu. .minta maaf kerana pernah menyakiti hati mu n tidak menghargai segala yg pernah kamoo lakukan..minta maaf..aku tetap menganggap dirimu sebagai temanku yg terbaik..




begitu juga kepada insan yg pernah mengajar aku bagaimana ntuk menyayangi seseorg itu dengan hati..thanks sgt2..aku hargai nya..n aku mtak maaf sbb aku xdapat meruntuhkan ego aku pada ketika itu,n d sbb kan perkara itu,aku dah dapat pengajaran yg bermakna buat diriku ini...semoga dikau berbahagia dengan si dia..




kepada insan yg pernah cuba ntuk memasuki hati ini...ingin aku tintakan secebis ingatan kepada mu..sekiranya kamoo inginkan seseorg itu,percayala dia dengan sepenuh hati mu n jangan sesekali mempercayai anasir2 luar..aku akui aku bukan la sehebat wanita2 lain namun aku jua masih punya perasaan..aku amat terguris dengan kenyataan yg diluahkan oleh dia..aku xpercaya yang kamoo sanggup melakukannya n d sebabkan perkara nie..aku down yg teramat!aku bukan nk menuding jari ke arah kamoo mahupun dia cuma aku ingin luahkan perasaan yg telah lama aku pendamkan n kini aku sedar kamoo tidak pernah serius.. aku dapat rasakannya..walauapapun...thanks aku ucapkan kpd mu kerana telah mngajar aku erti berhati2 d dunia ini n jgn sesekali salah memilih kawan..kerana andai tersakh pilih.ianya akn menikam dirimu secara perlahan n tnpa sebarang kesan..




terima kasih kepada kamoo semua!!sesungguhnya aku menghargainya....







p/s : penat aku laksanakan aku punya hobi..wee......

0 orang sEdaNg MeRePek ^^:

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona