Dana Sambung Study

Thursday, December 23, 2010

jom jadik budak sekola jap!

Assalamualaikum..

just nk kongsi 1 bnda nie..hehe..aku dapat dari kawan baik aku..kawan baik oke..
o yeahh..

jom kita tengok pe bnda..Yokk!!

Budak2 yg lahir pada tahun 70/80/90an mesti ingat kenangan2 masa sekolah rendah dulu..
  1. kat skola ada salesman yang jual buku cita..ari nie bagi list,esok da mintak duit..yg xtahan,kita beli gak walopon da taw isi kandungan cita tu..salesman jual susu pon sama gak..
  2. kalo masuk library,budak2 mang baca buku..tapi sekadar tgok gambar2 yg ad je la..bila da start program NILAM..mula la sume duk kalut nk pinjam buku..sudahnya,copy sinopsis yg ad kt blakang buku..
  3. RMT kat skola mang xbez..tapi yang ada duit pon sebuk nk joint RMT..xpaham!
  4. sorang2 mesti ada pencil box yg bole bukak depan blakang..siap ad sharpener kat tgh2..gempak!!
  5. suka men lawan2 pemadam n rase sayang sgt2 nk guna ntuk padam..padahal,fungsi sebenar pemadam tu memang untuk padam!
  6. pakai pembaris bergerigi,pastu ada air kat lam n ad bnda yg berkilat2 lam air..abeh glamer la tyme tu..
  7. kebanyakan bulu ayam da ramping sebab asek dijadikkan sbgai rotan..
  8. time pendidikan seni,sume suka!bole tunjuk bakat melukis..tapi bila suh kaler,hampeh!ada gak yang wat anyaman kai kertas waner2.
  9. balek skola beli JOJO,xpon DENDANG TORA pon bez gak..xpon duk serbu DING DANG..beli sebab nk kan mainan semata2 je..chocolate mang langsung x disentuh!
zaman sekarang da xmerasa lagi da bnda2 gini..da x ade masa nk layan sume nie!betol x??

ntuk NILAM
smpai kena guna pensel batang


cari ilham sambil tgk bnda yg berkilat

pemadam yg macam2 pesen..wangi n sayang nk guna!

aku ase chocolate dorg sepesen je
hehe..kalo diikutkan byk lagi prkara2 yang kita sering lakukan masa kat skola dulu..
rindu nk jadik pelajar skola rendah!

p/s : maybe da ad lam blog org len sal prkara2 nie..i'm just edit okeh..heheh..lagipon sy nk share aje....

2 orang sEdaNg MeRePek ^^:

azrinrahim said...

kechik teringtkan ayie dekat zaman sekolah rendah dahulu.. rindu nak balik sekolah ..

kechik yg comey said...

best kan jadik budak sekolah...
x dibeban dgn hal2 yg x berkenaan...

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona