Dana Sambung Study

Tuesday, August 2, 2011

bila budak diajak berpuasa~


samat pagi semua..Assalamualaikum...hikhikk...
  entry kali nie aku nk story sal puasa la..tingat zaman2 aku tadika dulu...ikut abah g sekolah...abah ada mesyuarat..aku lak duk tersengih2 lam pejabat sorang2! diulangi..sorang2 k....agak2 lapar..aku pon turun la ke tadika bawah..yela..tyme tuh kan bulan puasa..ne la ada kantin bukak..d pendekkan cerita..masa aku terhendap2 terkinja kat luar kelas tuh rupanya waktu kanak2 ini sedang rehat..aku pon wat la muka kesian..cikgu tu punya la baik hati nak offerkan aku makanan ntuk sarapan pagi..aku lak yg tolak rezeki..malu beb!aku da la xkenal sesapa kat ctu...
kanak2 tadika lak starring semacam je kat aku...lagi la aku malu tersipu2 ntuk amek makanan tuh..cikgu pon 1 hal..leyh lak dy tnya aku..adik puasa ke??aku pon ngan malu2 kucen pon angguk la..puasa (dalam kurungan)..cikgu tuh apa lagi..puji2 la aku..nek2 pejabat..abah aku tanya..dik,da makan belom..aku jawabla belom sambil wat muka seposen..abah aku pon pe ag..panggil anak murid dy ntuk belikan aku makanan kat kedai depan..tapi pe kan daya..xde..kat tadika bawah pon makanan da abes....T_T huwaaa...sedeyh!~~ <<-- nie tyme tadika la...bukan sekarang....
  masa skola rendah lak...tyme tahap 1 la..kat skola..yoyo oo je pose...balik uma..amek pinggan..bukak periuk...1,2,3 ngapp xhengat!ahaha...masuk tahap 2...xbole main2 da...xbaek2..korang mesti penah buat gak kan..jangan tipu la~~skola menengah..aku oke2 je..=)alhamdulillah..hihi...masuk kolej n U nie pon sama gak..yela...xkan aku nak wat pgai zaman kanak2 ribena tuh..mustahil2..=D
  semalam kan 1st day puasa...so..anak buah aku cuti la skolanya kan..*oke,ayat berbelit2 bagai*..yang si adik nie la yg awat aku nak gelak walaupun tyme uh aku stil mamai2 gtu~ada la dekat 3kali dy mintak ngn mama dy nak makan...hadoi laa...sabaq nak..sabaq..seb bek leyh sabar dak kecik uh..umo dy baru 7tahun..hehe..x abeh ngn tuh..mulut dy tuh asek duk tanya...ada bape jam ag nak bukak pusa?so..mama dy pon amek inisiatif ntuk suh dy tido...yela..banyak jam ag..bek dy tdo~
macam2 ragam kan..aku nk type suma pon da xlarat da...huhu..apa pon...bulan puasa memang bulan yang penuh dengan rahmat..antara nak rebut rahmat itu ataupun tak...*bukan muhd rahmat ea*hikhik..erm..k la...aku ase smpai sni je kot aku celoteh..t aku sambung lenkali lak...trimass....adiosss~


p/s : doakan aku tak sesat esok n dapat sempurnakan tugas aku...=)

0 orang sEdaNg MeRePek ^^:

 
Teratak ini kepunyaan Puteri Fiona